تاریخ انتشار۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 195981
سخنگوی وزارت امور خارجه:

حملات عربستان سعودی به مردم روزه دار یمن مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ادامه حملات عربستان سعودی به مردم یمن در ماه مبارک رمضان پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: گفتگوها برای حل بحران یمن باید ادامه یابد.
حملات عربستان سعودی به مردم روزه دار یمن مردود است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خانم "مرضیه افخم" امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درپاسخ به سؤال خبرنگار تقریب، درباره پیامدهای حملات عربستان به یمن در ماه مبارک رمضان و نتایج دور دوم نشست احتمالی یمن گفت: مسئله یمن تنها از راه ساز وکار سیاسی قابل حل است و همه تلاشها باید معطوف به این مسیر بشود و هرچند نشست صلح ژنو و ساز وکارهای پیش بینی شده، نتیجه ای نداشت اما نباید ناامید شد و تلاشها برای تشویق گروههای مختلف برای گفتگو و حل و فصل مشکلات باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: ما خواهان ادامه تلاشها برای تنظیم گفتگوهای بعدی هستیم؛ در این زمینه هم گفتگوهایی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد داشته ایم و این تلاشها را در ابعاد مختلفی که امکان پذیر است از کانالهای دیپلماتیک ادامه می دهیم.

خانم افخم اظهارداشت: متأسفیم که به درخواستهای متعدد برای توقف حملات آتش بس در یمن بی توجهی شد؛ انتظار می رفت که با شروع ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام روزه داری، آتش بس موقت در یمن برقرار شود اما شاهد ادامه حملات عربستان سعودی به مردم یمن هستیم.
وی افزود: این آتش بس برای همه مسلمانان از بعد انسانی نشانه مثبت و حسن نیتی بود که بتوان فضای مناسب را برای گفتگوی سیاسی فراهم کرد.

وی ادامه داد: هنوز فرصت هست و امیدواریم تا در ادامه این ماه مبارک آتش بس برقرارشود چرا که ادامه حملات به مردم بی گناه و روزه دار یمن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و تلاشها باید ادامه یابد و موضوع یمن را به سمت کانال محکم سیاسی ازطریق گفتگو هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایتهای رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرد و گفت: حمایتهای مقام معظم رهبری پشتوانه سیاست خارجی ایران است و تیم مذاکره کننده خط قرمزهای مشخص شده از جانب ایشان را درخصوص مذاکرات هسته ای در نظر خواهد داشت.
افخم راهبردها و حمایتهای رهبری و همچنین حمایتهای مردمی از موضوع مذاکرات هسته ای را در پیشبرد روند این مذاکرات بسیار ارزشمند توضیف کرد.

سخگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به نشست سه جانبه در بغداد، گفت همکاریهای بین ایران و سوریه و عراق از دیرباز وجود داشته و سازو کارهایی برای افزایش این همکاری ها مطرح است و نشست سه جانبه وزرای ایران و سوریه و عراق درباره مبارزه با تروریسم و افراطی گری در بغداد بر همین اساس خواهد بود.

وی تأکیدکرد: همکاریهای سه جانبه، تضمینی برای امنیت و مبارزه با گروههای تروریستی و افراطی است و باید تقویت شود تا امکان بیشتری برای استفاده از ظرفیت کشورها فراهم گردد.

خانم افخم درخصوص حکم مأموران خاطی عربستان سعودی هم گفت: دو جلسه برای رسیدگی به محاکمه خاطیان برگزار و دادستان خواهان اشد مجازات شده است اما هنوز رأی نهایی صادر نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه درپاسخ به سؤالی درخصوص گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل گفت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، جنایتی بود که حتی رسانه های خود این رژیم غاصب نیز نتوانستند آن را کتمان کنند. گزارش کمیته حقیقت یاب، تنها رگه هایی از واقعیت جنایتهای رژیم صهیونیستی درحق مردم غزه است و امیدواریم چشم جهان در برابر ابعاد وسیع این جنایات باز شود و مجامع بین المللی رسیدن به حقوق حقه مردم فلسطین را در صدر برنامه های خود قرار دهند.  
 
https://taghribnews.com/vdcaamn6649noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی