تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 266289
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر:

​برجسته ترین دعوت مبعث ایجاد همگرایی بین امت اسلامی است/ بهره‌گیری از پیامدهای بعثت وظیفه مسلمانان است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر با بیان اینکه همه مسلمانان، بعثت و معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) را قبول دارند، گفت: برجسته ترین و پررنگ ترین دعوت این واقعه، ایجاد همگرایی بین امت اسلامی است.
​برجسته ترین دعوت مبعث ایجاد همگرایی بین امت اسلامی است/ بهره‌گیری از پیامدهای بعثت وظیفه مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، محمدصالح حاجی هاشم آباد در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: بنا بر عقیده اهل سنت معراج شبی است که پیامبر (ص) به اذن خداوند متعال به آسمان ها و به سوی خدا دعوت شد و با جسم و روح به حضور خداوند متعال رسید اما درعقیده برادران اهل تشیع حضرت محمد (ص) در آن شب از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. 

وی افزود: در برابر این عظمت الهی، اکنون وظیفه ما تقویت ایمان و اعتقاد و بهره‌گیری از آثار و پیامدهای این واقعه در ابعاد مختلف زندگی فردی، ‌اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر با بیان اینکه عید مبعث یکی از مهمترین فرصت‌های گسترش وحدت در جهان اسلام است، افزود: آنچه که تا امروز موجب پیروزی و موفقیت مسلمانان در عرصه‌های جهانی شده، وحدت و همگرایی و رسیدن به نقطه نظرات مشترک بوده است.

حاجی هاشم آباد اضافه کرد: امروز نیازمند فضائل پیامبر اکرم(ص) در جامعه هستیم و ضروری است فضائل و شیوه زندگانی پیامبر اسلام را سرمشق و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اختلاف و درگيري موجب شكست مسلمانان مي شود و بايد در عصر كنوني با پيروي از قرآن كريم، سنت رسول اكرم (ص)، اهل بيت (ع) و اصحاب آن بزرگوار در برابر كفر جهاني متحد شويم تا دشمنان اسلام را به زانو درآوريم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام، حول محور توحید و پیامبر اسلام وحدت داشته باشد، به مشترکات توجه کند و یکپارچه در برابر استکبار بایستد، در برابر دشمنان اسلام موفق خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: قدم‌های بسیار بزرگی در جهت وحدت برداشته شده است و باید سعی کنیم دنیای اسلام به ویژه علما، متفکران و اندیشمندان، نهایت تلاششان را انجام دهند تا به وحدت و انسجام بیشتری در جهان اسلام دست پیدا کنیم.
https://taghribnews.com/vdcaainuo49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی