تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 156588
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری همایش «فاطمه، بانوی مهر- ام ابیها(سلام الله علیهما)» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست مطبوعاتی همایش «فاطمه، بانوی مهر ـ ام ابیها(سلام الله علیهما)» صبح امروز ۲۶ فروردین با حضور طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و سردار اصلانی، نماینده سازمان بسیج زنان کشور در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
برگزاری همایش «فاطمه، بانوی مهر- ام ابیها(سلام الله علیهما)» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، طوبی کرمانی در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: جهان امروز در صدد ایجاد و تولد سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد است، اگر چه پیشینه تاریخی تشکیل این سازمان‌ها به کشورهایی همچون ایران باز می‌گردد اما متاسفانه هرگز در کشور ما و سایر کشورهای اسلامی این سازمان ها در قالب یک تشکل تعریف شده ی اساسنامه‌ دار نبوده اند.

وی در ادامه افزود: دنیای امروز به دنبال آن است تا با تشکیل چنین نهادها و سازمان‌هایی خواسته‌های خود را از زبان این سازمان‌ها بیان کند.

کرمانی با تأکید بر اینکه ما هنوز به قدر کافی در ایران چنین نهادهایی نداریم و بنابراین از وجودشان هم بهره نبرده‌ایم، اظهار داشت: متأسفانه شاهد عدم حضور عالمانه این سازمان‌های غیردولتی در کشورهای اسلامی هستیم. 

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه جهانی زنان مسلمان به پیشنهاد آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: بنا داریم تا از وجود نخبگان زن فرهنگی و علمی در این مسیر بهره ببریم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه روز میلاد مبارک حضرت زهرا (س) بهترین بهانه بود تا برای اولین بار با یک نگاه تقریبی جشنی بین‌المللی با حضور بانوان اهل سنت و شیعه برگزار گردد،‌ توضیح داد: نام این همایش و جشن با اهداف معینی انتخاب شده است.وی خاطرنشان کرد: از آنجا که توان این اتحادیه به اندازه ای نبود که به تنهایی، این امر را محقق سازد، به خواست هیئت امنا از برخی مؤسسات فرهنگی چون «هل أتی»، شهرداری تهران، بسیج مستضعفین، صدا و سیما و استانداری طلب یاری نمودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی اهداف مهم اتحادیه زنان مسلمان گفت:‌ انسجام توان اندیشه‌ای، عقلی، فکری زنان مسلمان در سراسر جهان برای هم افزایی نیروها در ساحت‌های مختلف از اهداف ماست و در همین راستا در جشن فاطمه زهرا (س) از نخبگان دانش‌آموزی، دانشجویی و فرهنگی ـ ورزشی تجلیل به عمل خواهد آمد.

کرمانی درباره زمان و مکان همایش فاطمه، بانوی مهر- ام ابیها(سلام الله علیهما) توضیح داد: این همایش یک‌شنبه آینده ۳۱ فروردین ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم قوه مقننه، آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از دستگاه‌های فرهنگی و نخبگان برگزیده جهان اسلام برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: وجود حضرت محمد(ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) در زمینه تقریب و وحدت امت اسلامی بسیار مؤثر است. بدین منظور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همه ساله در سالروز میلاد نبی اکرم(ص) جشن بزرگی در ایران و برخی کشورهای خارجی برگزار می کند و اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز در نظر دارد تا همین روند را در برپایی سالانه جشن روز زن در سالروز میلاد دخت مکرم پیامبر اسلام در پیش گیرد.
پیوندگزارش تصویری
https://taghribnews.com/vdcaain6a49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی