تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 263688
//دو خبر از بحرین//

تظاهرات بحرینیها درپی شهادت مصطفی حمدان/ رژیم آل خلیفه برای 36 هفته متوالی مانع برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین شد

مردم بحرین پس از اعلام خبر شهادت یک جوان بحرینی به نام "مصطفی حمدان" به خیابانها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.
تظاهرات بحرینیها درپی شهادت مصطفی حمدان/ رژیم آل خلیفه برای 36 هفته متوالی مانع برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مردم مناطق مختلف بحرین پس از شنیدن خبر شهادت مصطفی حمدان (18 ساله) دست به تظاهرات زدند. حمدان که ژانویه گذشته در مراسم تحصن در مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز حضور داشت، با شلیک گلوله نیروهای دولتی به ناحیه سر زخمی شد و روز جمعه بر اثر شدت جراحت وارده به شهادت رسید.
 
تظاهرکنندگان با در دست داشتن عکس های حمدان، شعارهایی علیه حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین سر دادند و وی را مسئول بحرانی شدن وضعیت امنیتی دانستند.
 
نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان در منطقه الدراز که بر ادامه حضور در اطراف خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید داشتند، شلیک کردند. این نیروها به سمت تظاهرکنندگان گلوله های ساچمه ای شلیک کرده و به خودروی شهروندان نیز خساراتی وارد کردند.
 
مردم خشمگین در کرباباد زادگاه حمدان نیز با برگزاری تظاهرات، خواهان معرفی قاتلان شهید مصطفی حمدان شدند.
 
رژیم آل خلیفه برای 36 هفته متوالی مانع برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین شد
 

رژیم آل خلیفه برای سی وششمین هفته متوالی پس از سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین در 20 ژوئن (31 خرداد) مانع برگزاری نماز جمعه و ورود نمازگزاران به منطقه تحت محاصره الدراز شد.
 
به گزارش روز شنبه شبکه خبری اللؤلؤة، شهروندان بحرینی علی رغم ممانعت های پی درپی رژیم آل خلیفه در مسجد امام صادق(ع) به صورت فرادی نماز خواندند.
 
این درحالی است که دهها خودروی نظامی و زره پوش در اطراف منطقه تحت محاصره الدراز از 8 ماه قبل تاکنون برای جلوگیری از ورود شیعیان به این منطقه و ممانعت از برگزاری نماز جمعه مستقر شده اند.
 
مقامات رژیم آل خلیفه روزگذشته برای چندین بار مانع ورود شیخ محمد صنقور امام جمعه شیعیان به منطقه الدراز برای اقامه نماز و ایراد سخنرانی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcaaenua49nii1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی