تاریخ انتشار۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 153680

بسته شدن تونل ها و افزایش رکود اقتصادی غزه

بازار های غزه از زمان بسته شدن تونل های ارتباطی و افزایش میانگین بیکاری به ۴۳ درصد، با مشکل رکود مواجه شده است که این رکود همه بخش های مختلف تجاری و اقتصادی این منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده است.
بسته شدن تونل ها و افزایش رکود اقتصادی غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الجزیره نت، بسته شدن تونل های ارتباطی موجب شده که هزاران نفر شغل خود را از دست بدهند و کلیه فعالیت های عمرانی این منطقه متوقف شود زیرا از طریق این تونل ها مواد اولیه و مایحتاج مورد نیاز عمرانی وارد غزه می شد.

فعالیت های بازرگانان غزه به دلیل کمبود نقدینگی و افزایش رکود اقتصادی به شدت افت کرده است ابو شعبان یکی از بازرگانان غزه در این باره می گوید: فعالیت اقتصادی برای ساکنین غزه بسیار مشکل شده است و محاصره رکود اقتصادی را تشدید کرده است و همه فعالیت های تجاری حتی ورود مواد غذایی متوقف شده است.

وی افزود: کل منطقه از رکود رنج می برد در بازارها کالا وجود دارد اما خبری از مشتری نیست و تجار و ساکنین غزه در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

این تاجر ساکن غزه تأکید کرد: هیچ کس نمی تواند حدس بزند که این بحران کی به پایان می رسد یا تشدید می شود.

در همین رابطه "ماهر الطباع" کارشناس اقتصادی به الجزیره نت گفت: بعد از توقف فعالیت های اقتصادی غزه که در نتیجه بسته شدن تونل های ارتباطی به وجود آمد، حدود یک چهارم ساکنین غزه منبع درآمدی خود را از دست دادند.
https://taghribnews.com/vdcaaen6w49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی