تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 168783
رییس شورای امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در گفتگو با تقریب:

وحدت اسلامی در سایه همگرایی علمای مسلمان تحقق می یابد/ تاكید بر حمایت از مقاومت فلسطین

تنا – اختصاصی
رییس شورای امنای تجمع علمای مسلمان لبنان بر لزوم انسجام و همگرایی بین علمای مذاهب مختلف اسلامی تاكید و لازمه وحدت اسلامی را در سایه این همگرایی دانست.
وحدت اسلامی در سایه همگرایی علمای مسلمان تحقق می یابد/ تاكید بر حمایت از مقاومت فلسطین
 شیخ احمد الزین در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، در حاشیه همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین كه در روزهای گذشته در تهران برگزار شد، با تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری این همایش، حمایت از مقاومت اسلامی را یكی از محورهای تقریب مذاهب اسلامی برشمرد.

وی اظهار داشت: مسئله فلسطین و مسجدالاقصی و اشغال سرزمینهای اسلامی و مقدسات مسلمانان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، دردی است كه برای همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجود دارد لذا می توان از این مسئله به عنوان یكی از محورهای تقریب نام برد و برای‌ درمان اين درد مشترك تلاش كرد.

قاضی شرع شهر صیدا در لبنان در ادامه تاكید كرد: علمای اسلامی همیشه در راس حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی بوده اند اما باید این حمایتها به انسجام می رسید كه تشكیل اتحادیه علمای مقاومت در این راستا می تواند موثر باشد.

رییس شورای امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مسئله گسترش جریانهای تكفیری در جهان اسلام، گفت: نقش برخی از عالم نماها در گسترش و افزایش این جریانها پررنگ بوده است؛ از سوی دیگر امریكا و رژیم صهیونیستی این جریان را در جهان اسلام به راه انداخته اند تا اختلافات مذهبی و فتنه طایفه ای را توسعه بخشند لذا این دو عامل باعث رشد و نمو این جریانها شده است.

وی افزود: استعماگران با تاسی به قاعده "تفرقه بینداز و حكومت كن" و با بهره گیری از حربه داعش و امثال آن به ایجاد شكاف در جامعه اسلامی دامن زده و در نهایت قصد به تاراج بردن ثروتها و منابع طبیعی كشورهای اسلامی دارند كه مسلمانان باید نسبت به این توطئه هوشیار باشند و با وحدت خویش این دسیسه دشمنان را خنثی كنند.


https://taghribnews.com/vdcaaan6e49ni01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی