تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 207185
امام جمعه اهل سنت راز جرگلان:

مسئولین عربستانی برای مدیریت حج هیچ تدبیری نیاندیشیده بودند

امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازوجرگلان گفت: اهمال کاری و بی مسئولیتی مسئولین عربستانی باعث، از دست رفتن عزیزان ما شد، چراکه مقامات عربستان برای برگزاری عظیم ترین مناسک و مراسم جهان اسلام هیچگونه تدبیری نیاندیشیده و آمادگی لازم را برای مقابله و پیشگیری از آن نداشته بودند.
مسئولین عربستانی برای مدیریت حج هیچ تدبیری نیاندیشیده بودند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفوراخوند یزدانی"امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن فاجعه منا اظهار داشت: ما علمای اهل سنت منطقه مرزی شهرستان رازو جرگلان، فاجعه منا در مکه مکرمه را که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز به ویژه هم استانی های عزیزمان شد را محکوم می کنیم.

آخوند یزدانی تصریح کرد:بی کفایتی و بی درایتی مسئولین عربستانی، باعث عزادار شدن حجاج بیت الله الحرام شد که باید مسئولین جوامع اسلامی ، سران عربستانی را به خاطر به وقوع پیوستن این فاجعه تلخ، از طریق دادگاه های بین المللی محاکمه نمایند.

وی افزود: از مسئولین و دولت جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم که در قبال این فاجعه ساکت نبوده و پیگیری های قانونی و حقوقی خود را داشته باشند و با محاکمه کردن سران این فاجعه باعث خشنودی رسول الله و خداوند بزرگ و تعالی بشوند.

 وی بیان داشت: اهل سنت شهرستان  رازو جرگلان، این فاجعه عظیم را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، مردم مسلمان ایران به خصوص خانواده‌های قربانیان در سراسر جهان اسلام تسلیت عرض نموده و برای جان‌باختگان از بارگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل آرزومند است.

امام جمعه اهل سنت باغلق همچنین حضرت محمد (ص) به عنوان بزرگ مرد تاریخ اسلام همواره از آغاز اسلام تاکنون الگو و اسوه مناسبی برای بشر محسوب می شود که با الگو گیری از اخلاق و رفتار آن حضرت می توان به بالاترین درجات مادی و معنوی رسید. 

آخوند یزدانی ادامه داد:  امروز اگر وحدت و دست به دست هم دادن مسلمانان در جهان اسلام مطرح می شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا ما وحدت نداشته باشیم .
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcaa0num49nw61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی