تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 290110
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در گفتگو با تقریب:

شیعه انگلیسی بدنبال مصادره اسلام ناب محمدی است/ حضور این جریان نشان از نقشه های واقعی صهیونیسم دارد

تنا - اختصاصی
مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در گفتگوی اختصاصی با سرویس انگلیسی خبرگزاری تقریب از ابعاد پیدا و پنهان تشیع انگلیسی و حمایتهای صهیونیستی از این جریان پرده برداشت.
شیعه انگلیسی بدنبال مصادره اسلام ناب محمدی است/ حضور این جریان نشان از نقشه های واقعی صهیونیسم دارد
مسعود شجره ایرانی ‌الاصل ساکن لندن است. وی در سال 1968 برای تحصیل راهی آمریکا و سپس انگلستان شده است. دغدغه مبارزه با ظلم، او را به مبارزات عدالت‌خواهانه وقت کشانده و بعد با مواجه‌شدن با انقلاب اسلامی بر اساس عدالت‌خواهی انقلاب، با آن همراه شده و بعد پیام معنوی انقلاب اسلامی مبارزه عدالت‌خواهانه او را رنگ اسلامی داده است. او با این چارچوب عهد کرده که خود را وقف اسلام کند، پس‌ازآن وارد مبارزات مختلف اسلامی، دفاع از حقوق مسلمانان در انگلیس، اروپا و سراسر جهان و مبارزه با نظام سلطه شده است.
شجره نه‌تنها به سامان دادن حرکت در انگلیس که ساکن آن است می‌پردازد، بلکه به سامان‌دهی حرکت‌های عدالت‌خواهانه درنقاط دیگر و هم‌چنین کار جبهه‌ای با گروه‌های دیگر معتقد است. سامان دادن حرکت‌های جمعی مثل کمک به شکل‌گیری کاروان‌های آزادی غزه، سامان دادن شبکه جهانی عدالت‌خواهان (UJN) متشکل از فعالان عدالت‌خواه اسلامی کشورهای مختلف و مداخله آن‌ها در موارد متعددی مثل منع حجاب در ترکیه، حصر غزه و…، راه‌اندازی کمپین با موارد مختلف در همه قاره‌ها نمونه این اقدامات است.
 
لذا برآن شدیم تا پیرامون یکی از موضوعات حساس کنونی جهان اسلام یعنی "تشیع انگلیسی" که یکی از ریشه های اصلی اختلافات و تفرقه در بین مسلمانان است و ریشه فعالیتهای آن در کشورهایی مثل انگلیس می باشد، با وی به گفتگو بنشینیم. متن کامل این مصاحبه را در ادامه می خوانید:


تقریب: آقای شجره با تشکر از وقتی که در اختیار خبرگزاری تقریب قرار دادید، در ابتدا بفرمایید منظور از شیعه انگلیسی و اهداف آن چیست؟

وقتی از شیعه انگلیسی صحبت می کنیم منظور گروهها و ایدیولوژی هایی است که بدنبال مصادره اسلام ناب محمدی و انحراف آن در جهت منافع سیاسی قدرتهای استعماری است. آنها بجای تقویت جامعه مسلمان بدنبال تضیف آن برای به بند کشیدن مسلمانان هستند و برای این مقصد تاکتیک های مختلفی را دنبال می کنند.
 
تقریب: شیعه انگلیسی چگونه عقایدش را در میان مردم گسترش داده است؟

گروههای مختلفی در انگلیس برپا شده اند که هرکدام هدف خاصی را دنبال می کنند. گروهی از آنها اساسا به دنبال اسلام به اصطلاح لیبرال هستند که عمدتا تلاش می کنند گروهی از مردم را ایجاد کنند که از ابعاد سنتی اسلام و تشیع فاصله بگیرند و به لیبرالیسم رو بیاورند. آنها معتقدند باید طی مراحلی برنامه ای انگلیسی شامل سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصادی انگلیس را پیاده کنند و برای رستگاری جامعه مسلمان، شیعیان و جامعه بشری همواره دنباله رو برنامه داخلی و خارجی دولت انگلیس باشند. این اولین دامی است که برای جوانان مسلمان گسترده شده است.
 
از آنجا که آنها میخواهند تمامی ابعاد را پوشش دهند دامی دیگر برای مسلمانان سنتی نگر گذاشته اند. در این راستا برنامه شان این است که زاویه دید و افکار آنها را به سمتی هدایت کنند که اصولا برای مسلمان انقلابی پیشرفت کردن امری قابل قبول نیست. بنابراین تشیعی را بوجود میاورند که فقط با فرهنگ تشیع سر و کار داشته باشد و سپس در این بعد فرهنگی تا مرحله افراط پیش برود مثلا به قمه زنی و یا عزاداری با زنجیرهای تیغ دار بپردازد و در نهایت از عقاید انقلابی اسلام راستین که حضرت محمد (ص) معرفی کرده است فاصله بگیرد. عقایدی که تمامی ابعاد زندگی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی زندگی یک مسلمان را در بر می گیرد بنابر این شعار آنها این است که "نباید سیاسی باشیم" و "باید به ابعاد فرهنگی اسلام (بگونه ای افراطی) بپردازیم"
 
تقریب: چه رابطه ای بین شیعه انگلیسی و تفرقه مسلمانان می بینید؟

 در حال حاضر دشمنان از حربه "خون ریزی" بعنوان بعدی منفی از اسلام استفاده می کنند در عین حال مفهومی تفرقه انگیز از شیعه برداشت کنند چرا که شیعه هویتی منفی و در تقابل با اهل سنت معرفی میشود. آنها شیعه را نه بعنوان پیروان آموزه های اهل بیت بلکه بعنوان "ضد اهل سنت" معرفی می کنند و با شروع عزاداریهای ماه محرم تمامی تمرکز آنها بر روی خون ریزی و الگوهایی متفاوت با اهل سنت می چرخد تا حدی که در اقداماتی گسترده از سه خلیفه بعنوان تروریست یاد می کنند و در نتیجه تمامی اهل سنت را تروریست می شناسند ویا بدون توجه به آیات قرآن که بر وجوب احترام به خاندان پیامبر (ص) تاکید کرده در سالگرد درگذشت همسر پیامبر(ص) جشن می گیرند.
 
در مرحله بعد از این فعالیت ها برای ایجاد اختلاف استفاده می کنند. وجه اصلی آنها، ویژگی ضد انقلابی و ضد مقاومت در آنهاست، خواه این مخالفت با مساله فلسطین باشد خواه مخالفت با بی عدالتی ، تبعیض نژادی یا صهیونیسم.
 
تقریب: آیا گروه دیگری به پیشبرد مقاصد شیعه انگلیسی و تفرقه میان مسلمانان کمک می کند؟

 آنچه که ما اخیرا و کاملا به وضوح دیده ایم این است که این گروهها در تلاش هستند که شیعه را به صهیونیسم مرتبط کنند.در خلال ماه محرم مشاهده کرده ایم که این گروهها با صهیونیسم فعالیت مشترکی به راه انداخته اند و از آنها دعوت می کنند درباره امام حسین (ع) و عدالت امام سوم شیعیان به بحث بنشینند و به این روش بگویند صهیونیسم به معنای عدالت اهل بیت است اما اهل سنت و فلسطینیان مخالف اهل بیت هستند چون اسامی چون عمر و یزید دارند.
 
کارکرد ماه محرم و عاشورا برای آنها وارد کردن و صدور مجوز برای شرکت صهیونیستها در مجامع اسلامی و گردهمایی هایی درباره اهل بیت (ع) است و از این طریق اطمینان حاصل کنند نسل جوان امروز و نسل بعدی مسلمانان بخشی از تحریم یا قیام در برابر بی عدالتی صهیونیستها نخواهد بود و در راهپیمایی روز قدس شرکت نخواهد کرد.
 
تقریب: چگونه و تا چه حد این گروهها تحت حمایتهای جهانی هستند؟

اتفاقاتی که هفته قبل رخ داد کاملا گویای این مساله است که گروه شیرازی مرکزی به مبلغ 5 میلیون پوند در محله یهودی ها خریداری کردند و خب طبیعتا عده ای از یهودی های ساکن محل کمپینی بر علیه مرکز شیعی به راه انداختند اما کمپین یهودیان مقیم لندن با مخالفت یهودیان اسراییل و رسانه های آنها روبرو شد. در جامعه انگلیس که مخالف مسلمانان است و یهودیان پیشقدم در راه اندازی کمپین های ضد اسلامی هستند نیز حمایتی صورت نگرفت تا جایی که آگهی مخالفت آنها با راه اندازی مرکز شیعی نیز در روزنامه ها چاپ نشد. اینها همه نشان از نقشه های واقعی صهیونیسم دارد.
https://taghribnews.com/vdca6wnuw49no61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی