تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 200515
فضل الله:

نشر گفتمان اصیل دینی راه مقابله عقیدتی با گروه‌های تکفیری است

امام جمعه بیروت: گروه‌های تکفیری از لحاظ فکری و عقیدتی با اهل سنت هیچ سنخیتی ندارند. عالمان دینی اهل سنت و شیعه باید در نشست‌های مشترک راه حل جامعی برای مبارزه فکری باگروه‌های افراط گرا را تدبیر کنند.
نشر گفتمان اصیل دینی راه مقابله عقیدتی با گروه‌های تکفیری است

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله، روز گذشته در سخنانی‌، نشر گفتمان اصیل دینی را راه مقابله عقیدتی با گروه‌های تکفیری دانست و نشست مشترک عالمان دینی شیعه و سنی را برای جلوگیری از اندیشه‌های تعصب محور خواستار شد.
 
وی به اقدامات داعش برای خدشه دار کردن وجهه رحمانی اسلام اشاره و تصریح کرد: داعش قصد دارد تحت پوشش اسلام و با سوء استفاده از شعارهای دینی و همچنین به بهانه دفاع از اهل سنت جنایت کند.
 
امام جمعه بیروت، از عالمان دینی کشورهای اسلامی خواست که با نشر گفتمان دینی اصیل، مبلغان دروغگوی وهابی را کنار رانده و برای نشر گفتمان تعصب محور تکفیری‌ها مجالی باقی نگذارند.
 
وی در بخش ديگری از سخنان خود بر وحدت مردم در عراق تاکیدکرد و گفت: اگر وحدت اسلامی را از عراق جدا کنیم دیگر موجودیتی برای این کشور نمی توان تصور کرد.
 
این روحانی لبنانی نسبت به برنامه‌های استعماری مبنی بر تقسیم عراق هشدار داد و افزود: تمام این طرحها را ابرقدرت‌ها در راستای فتنه افروزی و ایجاد جنگ‌های مذهبی در منطقه اجرا می کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdca6wnum49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی