تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۵
کد مطلب : 200713

حملات هوایی گروه ائتلاف به رهبری آمریکا موجب کشته شدن صدها غیر نظامی شده است

تنا-لندن
سال گذشته دستکم 459 غیرنظامی درحملات هوایی آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق کشته شدند.
حملات هوایی گروه ائتلاف به رهبری آمریکا موجب کشته شدن صدها غیر نظامی شده است
حملات هوایی گروه ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در عراق وسوریه موجب کشته شدن صدها غیر نظامی و مردم بی گناه شده است.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، یک گروه حقوق بشری مستقل اعلام کرد بررسی های گروه و گزارشهای
سازمان های بین المللی و شواهد نشان می دهد که صدهاتن از مردم بی گناه درحملات هوایی گروه ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه جان خود را از دست داده اند که این تعداد سال گذشته به دست کم 459 نفر رسید.

این گزارش که طبق نتایج یک موسسه بررسی جنگهای هوایی تنظیم شده می گوید: در 57 مورد از حملات مسئولیت مرگ این عده با نیروهای ائتلاف بوده است.

درعین حال وزیر دفاع بریتانیا گفته هیچ تحقیقی درباره نتایج حملات هوایی ما به غیرنظامیان صورت نگرفته و ما از این مسئله یعنی تلفات غیرنظامیان درحملات هوایی هواپیماهای بریتانیا اطلاعی نداریم.
مایکل فالون همچنین گفته هدف ما حفاظت از مردم بی گناه این کشورها در مقابل حملات تروریست ها است وبه هر اندازه که امکان داشته باشد تلاش می کنیم از تلفات غیر نظامیان پیشگیری کنیم.

کریس وودز مدیر طرح فوق به روزنامه ایندیپندنت گفته واضح است که عده زیادی غیرنظامی درحملات هوایی گروه ائتلاف کشته شده اند اما آنها تمایلی ندارند این موضوع را شفاف کنند.
این گزارش همچنین می افزاید که انگلیس گزارش های قبلی ثبت شده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود را به شدت اصلاح و یا پرونده های آنها را حذف کرده و آمریکا نیز تاکنون فقط کشته شدن دوغیرنظامی را گزارش کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdca6wnue49nw01.k5k4.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی