تاریخ انتشار۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 210811
اندیشمند هندی در گفتگو با تقریب:

اصول مهم شیعه و سنی واحد است/هندوستان می تواند الگوی وحدت برای جهان اسلام باشد

تنا – اختصاصی
معاون دپارتمان اهل سنت دانشگاه علی گر هندوستان اشتراکات بین مسلمانان را در بین سایر ادیان بی نظیر توصیف و تاکید کرد: اصول مهم شیعه و سنی واحد است.
اصول مهم شیعه و سنی واحد است/هندوستان می تواند الگوی وحدت برای جهان اسلام باشد
پروفسور محمد سلیم در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، اظهار داشت: شیعه و سنی دارای اشتراکات فراوانی هستند و اصول اساسی فریقین واحد است؛ همه مسلمانان دارای قبله، پیامبر(ص)، کتاب الله و...مشترک هستند.
 
وی سرچشمه اختلافات در جهان اسلام را درصد ناچیزی از فروع اسلامی دانست و گفت: آنچه باعث بروز اختلافات میان مسلمانان می شود وجود برخی تفاوتها در فروع است اما این تفاوتها نباید باعث ایجاد بحران و فتنه تفرقه در امت اسلامی شود.
 
این عالم اهل سنت هندی در ادامه با اشاره به وضعیت همزیستی مسالمت آمیز شیعیان و اهل سنت در هندوستان، خاطرنشان کرد: این وضعیت از 120سال پیش تاکنون بسیار مناسب است و مسلمانان شیعه و سنی به وحدت عملی دست یافته اند و این وحدت می تواند به عنوان الگویی برای جهان اسلام مطرح گردد.
 
وی همچنین با اشاره به دیدارهای هیئت هندی و موریتانی با مراجع عظام تقلید و بازدید از مراکز دینی، فرهنگی و علمی کشورمان گفت: در این دیدارها و بازدیدها حد بالای علمی و امکانات گسترد سخت افزاری و نرم افزاری ایران را شاهد بودیم و امید است همه کشورهای اسلامی از این امکانات بهره مند شوند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdca6wnu649n6a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی