تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 212819
روحانی در دیدار رییس جمهوری نیجریه:

توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

رییس جمهوری، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را از جمله اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ایران توانمندی‌های فراوانی در بخش‌های فنی مهندسی و از جمله نفت و گاز دارد که می‌تواند آن را در اختیار کشورهای آفریقایی و به ویژه نیجریه قرار دهد.
توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "حسن روحانی" سه شنبه در دیدار " محمدو بوهاری" ریس جمهوری نیجریه اظهارداشت: تهران و ابوجا برای گسترش و تعمیق همکاری های دوجانبه، ظرفیت های فراوانی دارند که باید از آنها بویژه در دوره کنونی و فضای پسا تحریم در راستای منافع دو دولت و ملت و منطقه، بیش از پیش بهره گرفت.
 
دکتر روحانی در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه ایران و نیجریه در زمینه مسایل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم دیدگاه و اهداف مشترکی دارند، اظهارداشت: تروریسم به عنوان یک بیماری مسری، همه کشورها و مناطق جهان را تهدید می‌کند و مبارزه جدی و همگانی با آن ضروری است.
 
رییس‌ جمهوری با بیان این که متأسفانه برخی کشورها تروریسم را ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خود در نظر گرفته‌اند، گفت: باید این واقعیت برای همه تفهیم شود که تروریسم خطری همگانی است و باید به جایی برسیم که همه کشورهای منطقه و جهان علیه تروریسم همکاری و همفکری داشته باشند.
 
دکتر روحانی تأکید کرد: تروریست ها رفاه و جان مردم جهان را به خطر انداخته و ضد انسان‌ها و تمدن بشری اند. از همه مهم‌تر این که با ادعای اسلامی بودن فعالیت می‌کنند و در حقیقت ماموریتشان بدنام کردن دین مبین اسلام است؛ لذا همه وظیفه داریم با این خطر بزرگ مقابله کنیم.
 
رییس‌ جمهوری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران تجربیات فراوانی در زمینه مبارزه با تروریسم دارد، گفت: تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار کشورهای دوست از جمله نیجریه قرار دهد.
 
رییس‌ جمهوری نیجریه نیز در این دیدار با تجلیل از برگزاری موفقیت آمیز سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز اظهارداشت: نیجریه از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش نفت و گاز اطلاع دارد و با توجه به برخورداری از منابع طبیعی، به دنبال استفاده از توانمندی‌های ایران در این عرصه‌ها می‌باشد.
 
"بوهاری"خاطرنشان کرد: نیجریه برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران احترام و اهمیت ویژه‌ای قایل بوده و به دنبال توسعه هر چه بیشتر این روابط می‌باشد.
 
وی در ادامه با بیان این که ایران در زمینه امنیت بین‌المللی نیز از نقش حیاتی و ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: امروز برای همه جهان مشخص شده که تروریسم مرزی نمی‌شناسد و خطری عمومی و فراگیر است لذا ضرورت دارد با این خطر فراگیر، مبارزه شود.
 
https://taghribnews.com/vdca6unuo49n6a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی