تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 295214
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

​کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه هدفمند باشد/ شیعه و سنی خدمات ارزشمندی به همنوعان خود ارائه کردند

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه باید هدفمند باشد و در زمان حاضر برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده وجه نقد بیش از هر چیز دیگری مورد نیاز است.
​کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه هدفمند باشد/ شیعه و سنی خدمات ارزشمندی به همنوعان خود ارائه کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه، روحانیون و معتمدین اهل سنت آذربایجان غربی برای تامین مسکن زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: در زلزله اخیر بسیاری قسمت های غربی کشور تخریب شده اند و مردم این مناطق نیازمند کمک و همکاری مردم با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بازسازی محل سکونت خود هستند.

وی افزود: کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان یک وظیفه دینی و شرعی است و برای رفع مشکلات به وجود آمده از این حادثه نیاز به یک جهاد همگانی است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: یکی از ویژگی های مومنان دستگیری و کمک به همنوعان در روزهای سخت و ناگوار است و در این روزها مردم ایران اعم از شیعه و سنی با سخاوتمندی و بخشش اموال خود و عمل به این وظیفه دینی و انسانی خدمات ارزشمندی به همنوعان خود ارائه کردند.

بیضاوی ادامه داد: مردم ایران اسلامی در همکاری و کمک به همنوعان خود به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه درخشیدند و به سنت نبوی عمل کردند.

ضرورت مشارکت و کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان

امام جمعه مهاباد نیز عملکرد مردم در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را حماسه‌ ای ملی عنوان و بر ضرورت مشارکت و کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان تاکید کرد.

ماموستا عبدالقادر سهرابی اظهار داشت: با توجه به تبلیغات گسترده روحانیون در روستاها و شهرستان ها شاهد کمک های قابل توجه مردم نوعدوست در اقصی نقاط کشور بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تشکر از مسوولان و نیروهای مسلح در اقدام فوری در کمک به زلزله زدگان افزود: تلاش و همت مردم غیور ایران و استان آذربایجان غربی در کمک به زلزله زدگان ستودنی است ولی باید تلاش کنیم کمک های مردمی هدفمند و در قالب وجه نقد باشد تا مشکل سکونت دائم مردم آسیب دیده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) رفع شود و در این راستا ماموستاها و روحانیون نقش اساسی برعهده دارند.

برنامه‌ریزی در کمک ‌رسانی با توجه به نیازهای مردم منطقه زلزله زده باشد

امام جمعه سردشت نیز در این نشست گفت: برنامه‌ریزی در کمک ‌رسانی در این راستا باید با توجه به نیازهای مردم منطقه زلزله زده صورت گیرد.

ماموستا ملاسلام امینی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم با کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: مردم نوع دوست شهرستان سردشت در قالب معتمدان و دیگر اقشار به صورت خودجوش با بضاعت و توانایی هایشان در امر خیرخواهانه کمک به هم نوعان و هموطنان حادثه دیده استان کرمانشاه شرکت کردند.

وی تصریح کرد: رخداد زلزله در غرب کشور بسیار تامل برانگیز بود و مردم سردشت در کنار سایر هموطنان در تلاش هستند تا به بهترین حالت ممکن به هموطنان زلزله زده خود کمک کنند.
https://taghribnews.com/vdca6mnuy49nou1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی