تاریخ انتشار۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 216310
رئیس امور دیانت ترکیه:

امروز هیچ خانه ای در جهان اسلام از حملات تروریستها در امان نیست/اوضاع فعلی جهان اسلام ناشی از تفرقه است

رئیس امور دیانت ترکیه با هشدار نسبت به پیامدهای تفرقه و تروریسم تکفیری در جهان اسلام، تاکید کرد: امروز هیچ خانه ای در جهان اسلام از حملات تروریستها در امان نیست.
امروز هیچ خانه ای در جهان اسلام از حملات تروریستها در امان نیست/اوضاع فعلی جهان اسلام ناشی از تفرقه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد گورمز" صبح امروز در سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تقدیر از رهبر، دولت و ملت ایران برای فعالیتهای وحدت گرا و برگزاری کنفرانس وحدت، اظهار داشت: دیدار امروز ما دیدار اندیشه است؛ امروز به اینجا امده ایم تا درباره اخلاق و اخوت اسلامی صحبت کنیم.
 
وی با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که شاهد به کارگیری خشونتهای بسیار مذهبی دشمنان اسلام هستیم و آتش فتنه و تفرقه همه پیکره جهان اسلام را به درد آورده است؛ جهان اسلام امروز با خشونت فراوان و با شرایط بسیار سختی دست به گریبان است و اوضاع کشورهایی مثل سوریه، یمن، نیجریه و... شاهدی بر این مدعاست.
 
رئیس امور دیانت ترکیه با محکوم کردن اقدامات گروههای تروریستی تکفیری، خاطرنشان کرد: گروههای تکفیری در سالهای گذشته انواع جنایتها را انجام داده اند و امروز پیکره جهان اسلام از اقدامات آنها زخمی است؛ امروز هیچ خانه ای در جهان اسلام از حملات تروریستها در امان نیست.
 
وی افزود: امروز نیاز به تامل و تدبر بیشتر داریم تا این گروهها را که به نام اسلام دست به اقدامات تروریستی می زنند بشناسیم و آنها را برای مسلمانان جهان بشناسانیم که هدفی غیر از تخریب وجهه اسلام ندارند.
 
وی با بیان این که اوضاع فعلی جهان اسلام ناشی از تفرقه است، اظهارداشت: ما باید این مسئله را بررسی کنیم که چرا جهان اسلام به این وضعیت دچار شده است؛ و چرا این جنایتکاران به نام دین، دست به این اقدامات می زنند.
 
رئیس امور دیانت ترکیه در ادامه تاکیدکرد: جمع امروز ما جمع وحدت است؛ مطمئنا مشارکت هر یک از ما ایجاب می کند که از هرگونه منافع شخصی خودمان دست برداریم و برای تحقق منافع همه مسلمانان تلاش کنیم.
 
 
 
 

 
https://taghribnews.com/vdca6inuw49n6e1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی