تاریخ انتشار۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 186215
خطیب جمعه تهران:

آمریکایی ها هر چه شکست می خورند پند نمی گیرند/ سال جدید، سال سعادت، کرامت و بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان باشد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان جان کری که اعتراف کرده بود آمریکا در قضیه سوریه شکست خورده است، گفت: متأسفانه آمریکایی ها هر چه شکست می خورند پند نمی گیرند ، غرورشان کم نمی شود در حالی که الان وقت آن است که آنان فکر کنند که چرا در سوریه شکست خوردند.
آمریکایی ها هر چه شکست می خورند پند نمی گیرند/ سال جدید، سال سعادت، کرامت و بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان باشد
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک حلول سال نو و تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه افزود: یک سال از عمرمان کم شد و تکالیف و برنامه های فراوان زندگی همچنان ادامه دارد ؛ باید ببینیم که به تکالیف و وظایف خود عمل کرده ایم یا خیر.
 
وی قدرت تفکر و اندیشیدن را از ویژگی های انسان برشمرد و گفت: باید همواره به موضوعات مختلف آفرینش ، وظایف خود و همچنین آینده فکر کرد زیرا هر کاری در عالم حتی به اندازه یک ذره هم اگر باشد محاسبه می شود.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در آخرین روز سال باید مروری بر رفتار و عملکرد خود در سال گذشته داشته باشیم .
 
موحدی کرمانی با برشمردن ویژگی های بهار طبیعت گفت:‌ بهار یکی از آیات خداوند است که انسان را به یاد رستاخیز قیامت می اندازد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: سال جدید سال خوب ، عزتمندانه ، سال سعادت ، کرامت ، بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان باشد.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به این که نوروز امسال در ایام فاطمیه قرار گرفته است ، افزود: باید فضای زندگی ما فاطمی و در جامعه و خانواده ها نیز اندوه و غم حضرت زهرا (س) حاکم باشد.
 
 آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: هیئت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات با منطق صحبت می کند اما هیئت آمریکایی می گوید ما نمی فهمیم که ایرانی ها دست از سلاح اتمی برداشته اند یا خیر؟ ما هم می گوییم نمی توانیم برای شما خلق فهم کنیم.
 
وی افزود: هیئت ایرانی تا کی باید بگوید در پی سلاح اتمی نیستیم که شما مدام می گویید که ما اعتماد نداریم.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: هسته ای بهانه است، مرحبا به مردم ایران و مرحبا به هیئت ایرانی که در این زمینه دفاع می کنند و زیر بار حرف زور نمی روند.
 
وی با اشاره به سخنان جان کری که اعتراف کرده بود آمریکا در قضیه سوریه شکست خورده است، گفت: متأسفانه آمریکایی ها هر چه شکست می خورند پند نمی گیرند ، غرورشان کم نمی شود در حالی که الان وقت آن است که آنان فکر کنند که چرا در سوریه شکست خوردند.
 
آیت الله موحدی کرمانی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما تا توانستید از تروریست ها حمایت کردید این در حالی است که با تمامی این حمایت ها باز هم شکست خوردید ، شما باید از این شکست ها درس بگیرید تا این جنایت ها را تکرار نکنید.
 
خطیب جمعه تهران افزود: آمریکایی ها از شاه حمایت کردند و شکست خوردند و پند نگرفتند.
 
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اقدامات آمریکایی ها در منطقه به گونه ای شده که فریاد مرگ بر آمریکا در هر نقطه ای بلند شده است، تاکید کرد: آمریکایی ها تا کی می خواهند با ظلم و خونریزی و تجهیز تروریست ها موفق شوند.
 
وی گفت: مردم بیدار شده اند و زیر بار زور و ظلم نمی روند و در مقابل متجاوز می ایستند.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: ای کاش در دنیا عده ای آزاده پیدا می شدند آمریکا را به محاکمه می کشاندند؛ آمریکا باید در دادگاه جهانی در قبال خون های ریخته شده پاسخ دهد.
 
وی همچنین به دخالت آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت: چرا در مقابل یک حکومت قانونی ایجاد مزاحمت می کنید خدا برای شما شکست را مقرر کرده است و بدون تردید شما شکست خواهید خورد.
 
خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت صدیقه زهرا (س) افزود: ما باید با اسوه قراردادن سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، زندگی خود را شیرین تر کنیم.
 
آیت الله موحدی کرمانی گفت: ایجاد فضای محبت و دوستی ، احساس مسئولیت ، دفاع از ولایت و ایجاد بصیرت ، ایثار ، مدیریت خانه و همسرداری از مهمترین ویژگی های آن بانوی گرانقدر است.
https://taghribnews.com/vdca6in6m49nau1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی