تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 243013

تروریسم تکفیری در نشست بین المللی اهل سنت روسیه محکوم شد

اندیشمندان و روحانیون اهل سنت از کشورهای مختلف جهان، تروریسم تکفیری با سوءاستفاده از آموزه های اسلامی و تحریف دینی را محکوم و اعلام کردند که تروریست ها هیچ ارتباطی با مذهب اهل سنت ندارند.
تروریسم تکفیری در نشست بین المللی اهل سنت روسیه محکوم شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در نشست «شناخت پیروان سنت های اسلامی» که در شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن برگزار شد، بیش از 100 مفتی و اندیشمند اهل سنت از کشورهای مختلف از جمله روسیه، سوریه، لبنان، اردن، ترکیه، هند، انگلیس، آفریقای جنوبی و مصر شرکت داشتند.
 
پایگاه دولت جمهوری چچن فدراسیون روسیه امروز (شنبه) در باره این نشست نوشت: شرکت کنندگان در همایش گروزنی ضمن بررسی مسائل مهم جهان اسلام از جمله سوءاستفاده تروریسم و افراط گرایی از دین، توسل به این اقدام ها را محکوم و بر لزوم روشنگری اندیشمندان مذاهب اسلامی علیه این رویکردهای ضد اسلامی تاکید کردند.
 
رمضان قدیروف رییس جمهوری چچن نیز در پیام خود به این کنفرانس اعلام کرد: شرایط کنونی ایجاب می کند، علما و اندیشمندان اقدام های ضد بشری تروریست ها و انجام اعمال شریرانه در پوشش شعارهای اسلامی را نفی کنند.
 
وی افزود: برگزاری نشست گروزنی و اقدام های دیگر می تواند در آگاهی بخشی برای پایان سوءاستفاده تروریست ها از اسلام مفید باشد.
 
رییس جمهوی چچن همچنین تاکید کرد: با همکاری گسترده می توانیم فرصت های خوبی برای مبارزه با تروریسم و همچنین تقویت رهروان واقعی پیامبر گرامی اسلام (ص) پیدا کنیم.
 
احمد محمدالطیب شیخ الازهر مصر نیز در این همایش گفت: تروریست ها و افراط گرایان هیچ وجه تشابه یا اشتراکی با اسلام ندارند و اقدام ها و اهداف سودجویانه خود را در پوشش سوءاستفاده از مذهب انجام می دهند.
 
وی افزود: هدف افراط گرایان که پشت شعارهای اسلامی پنهان می شوند، ایجاد تفرقه و گمراهی همراه با گسترش دیدگاه های شرورانه و خشن بین مسلمانان است تا جایگاه اسلام را در جهان تخریب کنند.
 
ادام دلیمخانوف مشاور رییس جمهوری چچن نیز در پایان نشست گروزنی گفت: جهان اسلام و علمای اسلامی هیچ وجه مشترکی با تروریست ها ندارند و مخالف رویکردهای تروریستی هستند.
https://taghribnews.com/vdca6enue49nyw1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی