تاریخ انتشار۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۲
کد مطلب : 248919
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان؛

افزایش فرهنگ جامعه کاهش تعصب و جهالت را به همراه دارد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وقتی فرهنگ در جامعه ای رشد کند، تعصب و جهالت در آن جامعه کاهش می یابد.
افزایش فرهنگ جامعه کاهش تعصب و جهالت را به همراه دارد
به  گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،«حجت الاسلام محمدرضا حشمتی» در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب گلستان، افزود: دور کردن جهل از مردم وظیفه ما است و این ادامه راه امام حسین (ع) است مردم با دانایی می توانند جهل را از جامعه دور کنند.
 
به گفته وی؛ کسانی که بتوانند جهل را از خودشان دور کنند رستگار می شوند و کتاب، تفکر، درس و گفتگو برخی از جهالت موجود در جامعه را از بین می برد.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان بر اینکه افتتاح هر نمایشگاه کتابی در هر منطقه برپایی جشن دانایی است، گفت: راه اندازی نمایشگاه کتاب، برپایی جشنواره دانایی است که با مشارکت اهل فرهنگ و ادب و ناشران برگزار می شود.
 
وی، ادامه داد: تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی باعث توسعه آگاهی جامعه می شود و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بتواند به رشد و توسعه آگاهی و دانایی شهروندان کمک کند.
 
حجت الاسلام حشمتی، افزایش سرانه مطالعه را در تبدیل شدن کشور به قدرت نخست منطقه موثر دانست و گفت: برای تبدیل شدن قدرت برتر منطقه ضروری است سرانه مطالعه و کتاب کشور ارتقاء یابد.
 
وی، افزود: ما نمی توانیم قدرت نخست منطقه باشیم در حالی که در سرانه مطالعه و کتاب عقب هستیم و برای رسیدن به این هدف و مقصود باید مردمی فرهنگ و هنر دوست و اهل گفتگو با همه افراد باشیم.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطر نشان کرد: استان گلستان ناشران، مترجمان و شاعران خوبی دارد و مشارکت آنها در این نمایشگاه باعث موفقیت این جشنواره بزرگ فرهنگی می شود. 
https://taghribnews.com/vdca6anuo49nyo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی