>> دوری از روح قرآن علت اصلی تفرقه بین مسلمانان است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۶
کد مطلب : 231016
معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری:

دوری از روح قرآن علت اصلی تفرقه بین مسلمانان است

حجت الاسلام همدانی: انسان ها اگر طبق آیات الهی عمل کنند در درک حقایق، ثابت قدم خواهند بود.
دوری از روح قرآن علت اصلی تفرقه بین مسلمانان است
به گزارش خبرنگار تقریب، «حجت الاسلام والمسلمین مجتبی همدانی»، در نخستین کنفرانس بین المللی علوم دینی و مبارزه با افراطی گری که در گرگان  برگزار شد، گفت: مسلمانان با دوری از اعمال نفسانی و شیطانی، قرآن را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.

وي افزود: ممکن است مسلمانان قرآن را زیبا بخوانند و حتی مراسم ختم و مسابقات قرآنی را به دفعات برگزار کنند؛ ولی از روح آن غافل باشند.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری، جایگاه تفسیر به رای کنندگان قرآن را اعماق جهنم دانست و گفت: نباید قرآن کریم بر اساس ذهنیات و میل انسان ها تفسیر شود.

حجت الاسلام همدانی با یادآوری اینکه فطرت انسان ها حقیقت را می فهمد؛ ولی ممکن است آنرا بپوشاند، گفت: انسان ها اگر طبق آیات الهی عمل کنند در درک حقایق، ثابت قدم خواهند بود.

وی، افزود: کافران می دانند که معبودی وجود دارد و به او محتاج هستند؛ ولی به خاطر حرص و طمع و قدرت طلبی حقیقت را نپذیرفته و آنرا انکار می کنند.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری با اذعان بر دور بودن گروه های افراطی از جمله داعش و تکفیری ها از آیات قرآن، تصریح کرد: گروه های تندرو، آیات الهی را بر اساس تمایل خودشان ترجمه و تفسیر می کنند.

وی، ادامه داد: خداوند انسان ها را از هر گونه کشتار بی گناهان و غارت اموال آنان نهی می کند.

 
https://taghribnews.com/vdca66nui49new1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی