تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 221611

اظهارنظر متفاوت مقامات عربستان برای اعزام نیرو به سوریه

وزیرامورخارجه عربستان چند روز قبل در نشست مشترک خبری با همتای امریکایی خود گفته بود نیروی زمینی زیادی را به سوریه اعزام می کند اما اکنون مشاور وزیر دفاع سعودی می گوید نیروهای ویژه با تعدادی اندک به سوریه خواهند رفت.
اظهارنظر متفاوت مقامات عربستان برای اعزام نیرو به سوریه

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، "سرتیپ ستاد احمد بن حسن عسیری" سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع سعودی، در گفتگو با شبکه خبری الاخباریه گفت: به محض اینکه ائتلاف بین المللی تصمیم گیری کند، عربستان آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه به منظور جنگیدن باگروه تروریستی داعش است .
 
وی با اشاره به برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین المللی در بروکسل و حضور شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان در این نشست گفت: این نشست به منظور بازبینی و بررسی تصمیمات سال گذشته میلادی و اطلاع از طرح ارائه آمریکا برای فرماندهی ائتلاف در مرحله آینده است .
 
سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع سعودی همچنین افزود: در این نشست قرار است درباره نوع نیروهایی که قرار است در این عملیات مشارکت کنند، بحث و گفتگو شود.
 
عسیری ادامه داد: این نیروها احتمالا نیروهای ویژه و با تعداد اندک خواهد بود تا به این وسیله به ائتلاف بین المللی برای دستیابی به نتایج مثبت کمک شود اما جزئیات بیشتر در نشست مقامات نظامی و رؤسای ستادهای ارتش و کارشناسان نظامی بررسی خواهد شد.

وزیرخارجه عربستان که کشورش این روزها سخت درگیر نبرد با نیروهای مردمی در یمن است  چند روز قبل در نشست مشترک خبری با همتای امریکایی خود ادعا کرده بود که نیروی زمینی زیادی را به اعزام می کند اما اکنون مشاور وزیر دفاع سعودی می گوید نیروهای ویژه با تعداد اندک به سوریه خواهند رفت.

وزیرامورخارجه سوریه چند روز قبل تهدید کرده بود نظامیان عربستانی که وارد خاک سوریه شوند با تابوت یبه کشورشان بازگردانده خواهند شد.
 
https://taghribnews.com/vdca66nu649nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی