تاریخ انتشار۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۹
کد مطلب : 251311
مدرس حوزه علميه اهل سنت رازو جرگلان:

امام حسین (ع) در منابع اهل سنت از جایگاه رفیعی برخوردارهستند

مدرس حوزه علمیه الاظهر اهل سنت دهستان باغلق از توابع شهرستان رازوجرگلان گفت: امام حسین(ع) درمنابع اهل سنت بویژه در جوامع حدیثی اهل سنت از جایگاهی خاص برخورداراست.
امام حسین (ع) در منابع اهل سنت از جایگاه رفیعی برخوردارهستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) از بجنورد، "حاج شامحمدآخوند یزدانی" مدرس حوزه علمیه الاظهر اهل سنت دهستان باغلق از توابع شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهارداشت: قیام امام حسین (ع) یك فرهنگ است و این فرهنگ برای همه جهانیان به ویژه مسلمانان تا قیامت ادامه دارد.

آخوند یزدانی تصریح کرد: هیچ نهضتی بی شک بدون یاران فداکار جان نگرفته است و امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت در راه عدالت خواهی و رسیدن به آنچه که خداوند بزرگ وحی کرده است به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: "امام حسین (ع) سید جوانان اهل بهشت است و پیامبر اکرم(ص) فرمود: «الْحَسَنُ وَ الْحُسَینُ سَیِّدا شَبابِ اهْلِ الْجَنَّةِ" و طبق نقلی دیگر فرمود: "وَ انّ حَسَنَاً وَ حُسَیْنَاً سَیِّدا شَبابِ اهْلِ الْجَنَّة" یعنی حسن و حسین دو آقای جوانان اهل بهشتند.

مدرس حوزه علمیه الاظهرباغلق ابراز داشت:در بعضى دیگر از روایات وارد شده که فرموده شده است: "الْوَلَدُ رَیْحانَةٌ وَ رَیْحانَتىّ الحَسَنُ وَ الحُسَینُ" فرزند ریحانه است و دو ریحانه من حسن و حسین اند.

این روحانی اهل سنت یادآورشد: همچنین در حدیث دیگر رسول الله فرموده اند: "انَّ ابْنىَّ هذَیْنِ رَیْحانَتاىَ مِنَ الدُّنیا" یعنى این دو پسر من، دو ریحانه من از دنیا هستند.

آخوند یزدانی گفت: با وجود این همه روایات از حضرت رسول اکرم (ص) از امام حسین (ع) تمامی مسلمانان جهان به خصوص اهل سنت وظیفه دارند، با حفظ وحدت وهمدلی راه آن حضرت را که برگرفته از راه قرآن و جدش رسول اکرم (ص) بوده ادامه داده و به دشمنان اسلام اجازه ایجاد اختلاف و جنگ های مذهبی را درممالک اسلامی ندهند.
 
 
https://taghribnews.com/vdca66nu649nme1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی