تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 167919

رئیس جمهور یمن دولت این کشور را بر کنار کرد

رئیس جمهور یمن دولت این کشور را در پی خیزش مردمی مجدد در یمن و آغاز مرحله سوم تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز، برکنار کرد.
رئیس جمهور یمن دولت این کشور را بر کنار کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "عبدربه منصور هادی" رئیس‌جمهور یمن اعلام کرده که طی یک هفته آینده دولت جدید را تشکیل دهد. وی که ناگزیر شده دولت را برکنار کند اعلام کرده که حق انتخاب وزرای دفاع، کشور، خارجه و دارایی در دولت جدید را برای خود محفوظ داشت.

وی همچنین پیشنهاد داده که یک اداره وحدت ملی برای آرام‌سازی فضای پر التهاب صنعا تشکیل شود.

گفتنی است تظاهرات مردمی، صنعاء پایتخت یمن را فلج کرده است و دیگر احزاب و گروههای مخالف دولت هم به معترضان پیوسته اند.

مرحله سوم اعتراضات مردمی در یمن با تظاهراتی گسترده در صنعاء پایتخت این کشور آغاز شد، کاروان خودروها و تظاهر کنندگان در خیابان های این کشور به راه افتادند و خواستار سرنگونی دولت و لغو مصوبه افزایش قیمت سوخت و اجرای نتایج گفتگوهای ملی شدند.

حضور گسترده تظاهرکنندگان جریان ترافیک و تردد در بیشتر بخش های این شهر را از جمله در دو خیابان اصلی منتهی به دفتر نخست وزیری و پارلمان و همچنین در دو خیابان القیاده و العدل و خط السایله که چندین منطقه را در داخل صنعاء به هم وصل می کند، تقریبا به طور کامل فلج کرد. مسیرهای منتهی به میدان التحریر و همچنین مقابل پل السباقه در نزدیکی باشگاه افسران پلیس و بانک مرکزی مملو از جمعیتی بود که خواستار اجرای خواسته های مردمی بودند. این در حالی است که کمیته سازمان دهنده تحرکات مردمی، به مقامات وعده برگزاری اعتراضات گسترده تر در صورت نادیده گرفتن خواست مردم را داد.

گفتنی است سید عبدالملک الحوثی رئیس جنبش انصار الله مرحله سوم و پایانی اعتراضات انقلابی را که مشتمل بر اقدامات تدریجی در چارچوب نافرمانی مدنی است اعلام کرده بود. وی همچنین وعده داد اگر به خواسته های سه گانه توجه نشود اقدامات جدی تری به عمل خواهد آمد. وی از درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای خارج کردن تظاهرکنندگان از صنعاء انتقاد کرد و گفت این خواسته با سیاست های آمریکا که از فساد و سیاست فقیر و گرسنه نگه داشتن مردم حمایت می کند همسو است.
https://taghribnews.com/vdca60n6o49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی