تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 284775
​از سوی آیت الله قبلان؛

مراسم تکریم آیت الله نوری همدانی در لبنان برگزار شد

مراسم تکریم آیت الله نوری همدانی از سوی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان برگزار شد.
مراسم تکریم آیت الله نوری همدانی در لبنان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مراسم تکریم آیت الله نوری همدانی دیروز از سوی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در ساختمان این مجلس برگزار شد.
 
آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، جمیل حایک نماینده رئیس دفتر سیاسی جنبش امل، شیخ علی جابر نماینده سید حسن نصرالله، محمد فتحعلی سفیر ایران، حامد الخفاف نماینده آیت الله سیستانی، سید حیدر حکیم نماینده آیت الله سید محمد سعید حکیم، شیخ حسن التمیمی نماینده آیت الله یعقوبی، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، محمد مهدی شریعتمداری رایزن فرهنگی ایران و جمعی از علمای لبنان در این مراسم حضور داشتند.
 
آیت الله قبلان در این دیدار ضمن خیرمقدم به آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ایران پناهگاه ملت و خانواده و برادر ما به شمار می آید و دژی برای همه مسلمانان است. ما باید از ایران محافظت کنیم تا همچنان تکیه گاه و امید همه ملت های مظلوم در هر زمان و مکانی باشد.
 
این عالم لبنانی ایران را رکنی اساسی برای امت اسلامی خواند و تصریح کرد: ایران دغدغه مسلمانان را دارد و امید و مدافع اسلام و مسلمانان به شمار می آید. الگوی این کشور اهل بیت(ع) است و ما در کنار این کشور ایستاده ایم.
 
سپس آیت الله نوری همدانی به سخنرانی درباره تمدن اسلامی و اهمیت آن در جهان پرداخت و گفت: متاسفانه امت اسلامی پس از تهاجم فرهنگی، نظامی، فکری، اقتصادی و سیاسی غرب و استکبار علیه جوامع اسلامی در حالت انحطاط قرار دارد. غرب بر جوامع اسلامی و اندیشه و عقیده حاکمان و پادشاهان ضعیفی که از اسلام و قرآن دور شده اند، تسلط یافته است.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران توانست امت اسلامی را متحد کرده و میان علمای مخلص برای بازگشت عظمت اسلام همکاری ایجاد کند. ما وظیفه داریم وحدت را تحکیم و ارتباطات را گسترش داده تا این عزت و عظمت به امت اسلامی بازگردد.
 
این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد که همه علما و افراد مخلص به این شیوه وحدتی تمسک جویند تا پایان فرخنده ای با حاکمیت اسلام و انتشار آن در جهان را شاهد باشیم.
https://taghribnews.com/vdca0ynum49na01.k5k4.html
مرجع : رسانیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی