تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 174777

همبستگی کشورهای اسلامی یکی از راههای مقابله با تکفیری ها

مفتی اعظم آذربایجان تأکید کرد: همبستگی و همکاری صلح آمیز کشور های اسلامی یکی از راههای مقابله با تکفیری ها و گروههای تندرو است.
همبستگی کشورهای اسلامی یکی از راههای مقابله با تکفیری ها
به گزارش خبرنگار تقریب، "الله شکور پاشازاده" مفتی اعظم آذربایجان و دبیر کل تجمع علمای آسیای میانه و قفقاز امروز دوشنبه در دومین روز کنگره بین‎المللی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، گفت: مهمترین توصیه خداوند، توصیه به رافت و محبت و مهربانی است؛ هر مسلمانی باید سعی کند که بین مسلمانان آشتی ایجاد کند؛ در حال حاضر جهان اسلام با برخی نیروهای خارجی و با غرضی خاص و درگیری روبرو شده است.
وی افزود: در این دوران فتنه های بسیاری علیه مسلمانان رواداشته شده است.باید توجه داشت که ترور و هتک حرمت مسلمانان و توهین به اسلام و رسول اکرم، موجب افزایش درگیری های قومی و مذهبی می گردد.

الله شکور پاشازاده افزود: در این روزها قدس شریف و مسجد الاقصی مورد هتک حرمت قرار گرفته است و این افزایش هتک حرمت ها به دلیل گسست و نبود وحدت بین مسلمانان صورت می گیرد؛ تکفیری ها و جریان های افراطی امروز تهدیدی بسیار جدی علیه امنیت جامعه اسلامی و بشری است.

وی افزود نیروهایی که به دنبال از بین بردن وحدت اسلامی هستند امروز در عراق و فلسطین و یمن و افغانستان به دنبال رسیدن به هدف خود هستند.

مفتی اعظم آذربایجان گفت: داعش با نام دولت اسلامی امنیت مسلمانان را تهدید می کند؛ ما نباید نسبت به این مسایل بی تفاوت باشیم؛ غربی ها با ایجاد داعش و تکفیری گری دولت های مسلمان را تضعیف کرده و به دنبال در دست گرفتن منابع ارزشمند مسلمانان هستند.
https://taghribnews.com/vdca0yn6049n001.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی