تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 200876
در هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما وناکازاکی

جرمی کوربین : بریتانیا باید سلاح های اتمی خود را نابود کند

تنا-لندن
ما نیازمند استفاده از شیوه های گوناگونی هستیم که مبتنی بر تعهدات اخلاقی ما در قبال مردم بریتانیا وجهان است واین می تواند ما را در برابر هرگونه تهدیدی ایمن سازد.
جرمی کوربین : بریتانیا باید سلاح های اتمی خود را نابود کند
کاندیدای پیشتاز رهبری حزب کارگر بریتانیا خواستار نابودی سلاح های اتمی این کشور به منظور ساختن بریتانیا وجهانی امن تر شد.

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن ،در مراسم بزرگداشت کشته شدگان فاجعه بمباران اتم ژاپن،که با حضور جمع کثیری از مردم وفعالان صلح طلب در مرکز لندن برگزار شد، جرمی کوربین نماینده مجلس عوام از حزب کارگر ،برنامه دولت دیوید کامرون برای نوسازی سیستم زیر دریایی اتمی بریتانیا موسوم به ترایدنت را به شدت محکوم کرد وگفت :اگر من نخست وزیر بریتانیا بودم جایگزینی برای سیستم اتمی ترایدنت در نظر نمی گرفتم بلکه به طور کامل آن را نابود می کردم .

وی که بعنوان کاندیدای پیشتاز برای رقابت های انتخاباتی رهبری حزب کارگر مطرح است،استراتژی خود در قبال سیستم دفاعی اتمی را اینگونه عنوان کرد که سلاح های اتمی هیچ ضمانتی برای دفاع از بریتانیا در قبال تهدید های امنیتی ایجاد نمی کند بلکه ما نیازمند استفاده از شیوه های گوناگونی هستیم که مبتنی بر تعهدات اخلاقی ما در قبال مردم بریتانیا وجهان است واین می تواند ما را در برابر هرگونه تهدیدی ایمن سازد.

وی در پاسخ به منتقدانی که می گویند حذف سیستم زیردریایی اتمی باعث از بین رفتن بسیاری از مشاغل تخصصی می شود گفته است در طرحی که من برای این منظور در نظر دارم از همه مهارت های تخصصی ومشاغل حرفه ای در این زمینه می توان برای توسعه صنایع ورشد اقتصادی کشور در زمینه های مورد نیاز بهره مند شد.

در همین حال بسیاری از چهره های ارشد نظامی بریتانیا گفته اند که سیستم سلاح های اتمی موجود در شرایط حاضر سیستمی غیرقابل استفاده در دنیاست ونگهداری از آنها تنها موجب تشویق دیگر کشورها برای داشتن سلاح های اتمی خواهد بود در حالی که این به شدت باعث تضعیف روند نابودی سلاح های هسته ای خواهد بود.

جرمی کوربین در این مراسم همچنین یادآور شد که بازسازی سیستم اتمی ترایدنت که دولت دیوید کامرون در برنامه خود دارد مستلزم هزینه ای حدود 100 میلیارد پوند خواهد بود در حالی که ما می توانیم این بودجه عظیم را در جهت ارتقاء سطح سلامت ،آموزش و رفاه عمومی جامعه صرف کنیم.

قرار است در سال 2016 پارلمان انگلیس در مورد تصویب بودجه 100 میلیارد پوندی برای نوسازی سیستم زیردریایی اتمی این کشور رای گیری کند که در صورت تصویب چهار زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را دارا هستند جایگزین سیستم جدید خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdca0wnui49nwa1.k5k4.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی