تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 200371
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

غفلت از قرآن بدترین درد جهان اسلام است/ در شرایط سخت مبارزه به قرآن پناه می‌بردیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولان مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی راسخ با تأکید بر این نکته که همه‌ مسلمانان قرآن را قبول دارند، گفت: غفلت از این عروة‌الوثقای مسلمانان، بدترین درد جهان اسلام است.
غفلت از قرآن بدترین درد جهان اسلام است/ در شرایط سخت مبارزه به قرآن پناه می‌بردیم
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولین و دست اندرکاران مؤسسه‌ فرهنگی ـ قرآنی راسخ، با تجلیل از طرح قرآنی کرسی‌های تلاوت (شمیم وحی)، قرآن را کتابی آسمانی برای زمینی‌ها درهمه‌ اعصار و قرون توصیف کرد و گفت: از 1400 سال پیش که کلمه به کلمه این کتاب در آیات و سوره‌ها بر پیامبر(ص) نازل شد، چراغ هدایتی است که با اعجاز لفظ و معنا، همیشه جاری و جاودان خواهد بود.
 
وی با بیان این نکته که من نیز مانند همه‌ی مسلمانان از شنیدن صدا و لحن خوش قاریان به هنگام تلاوت قرآن لذت می‌برم، گفت: البته این خوب است اما باید جامعه و به ویژه جوانان را با محتوای غنی قرآن بیشتر آشنا کنیم.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین با تشکر از تلاوت استاد شاکرنژاد، گفت: تلاوت‌های دلنشین، انسان را به یاد صدر اسلام می‌اندازد که مشرکان سعی می‌کردند مردم را از شنیدن صوت زیبای قرآن پیامبر(ص) نهی کنند و مانع گرویدن به اسلام شوند.
 
وی با اشاره به اسناد فراوان اسلامی در خصوص تلاوت پیامبر اکرم و تأثیر آن بر مردم گفت: معروف است که وقتی صدای رسول اکرم به هنگام تلاوت بلند می‌شد، مشرکان می‌ترسیدند و می‌دانستند که هر گوشی که این صدا را بشنود، جذب می‌شود.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به رموز ادبیات عرب گفت: علمای علم بلاغت می‌گویند فصاحت و بلاغت قرآن، معجزه است و مهمتر از آن تأثیر آیات بر قلوب انسان‌هاست.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری اهمیت قرآن و سطح آموزش آن در جوامع اسلامی به اهمیت و جایگاه رفیع تفسیر و تأویل این کتاب آسمانی اشاره کرد و گفت: تأویل قرآن مهم است که راسخون در علم، معانی پنهان کلمات و جملات قرآن را می‌فهمند که البته بعضی‌ها می‌گویند راسخون، فقط ائمه هستند.
 
نویسنده تفسیر راهنما و همچنین کتاب 33 جلدی فرهنگ قرآن، با تأکید بر طراوات همیشگی قرآن گفت: قرآن همان ریسمان الهی و بهترین وسیله برای ائتلاف امت اسلامی است.
 
وی با تأکید بر این نکته که «همه‌ مسلمانان قرآن را قبول دارند»، گفت: غفلت از این عروه الوثقای مسلمانان، بدترین درد جهان اسلام است.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مصداق اهمیت تلاوت قرآن در خانواده‌ها و تأثیر آن بر فرزندان، به دوران کودکی و نوجوانی خویش اشاره کرد و گفت: صبح‌ها با تلاوت قرآن پدرمان بیدار می‌شدیم و هنوز لذات معنوی آن تلاوت، برایم شیرین است.
 
وی قرآن را کتاب خداوند خالق، عظیم، قادر، رحیم و رئوف توصیف کرد و گفت: اگر خدا را که در همه جا هست، براساس فرهنگ قرآنی بشناسیم، در مقابل بسیاری از اتفاقات زندگی مقاوم خواهیم بود و مسلمانان تا زمانی که این سند آسمانی را دارند، مصونیت دارند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به قرآنی که چند روز پیش خبرش در رسانه‌ها منتشر شد که قدمتش به زمان پیامبر اسلام(ص) می‌رسد، گفت: شوق و اشتیاق مردم به این نسخه‌ قدیمی نشان می‌دهد که قرآن کهنگی ندارد و هر چه علم پیشرفت کند، نیاز جوامع به قرآن بیشتر می‌شود، چون راه سعادت انسان‌ها از طریق آشنایی با قرآن است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdca0wnu649nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی