تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۵
کد مطلب : 260771

مبارزه با رژیم صهیونیستی اولویت اول جهان اسلام

جمهوری اسلامی در صحنه مخالفت با فلسفه ایجادی دولت جعلی اسرائیل تنها به شعار و حرف اکتفا نکرده، و در کنار اختصاص بخش مهمی از توان دیپلماتیک و سیاسی به این امر، در عمل نیز به حمایت از مردم فلسطین و تقویت توان دفاعی گروه های مبارز فلسطینی پرداخته است.
مبارزه با رژیم صهیونیستی اولویت اول  جهان اسلام
از امروز ششمین کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران گشایش می یابد و موضوع فلسطین و آرمانهای همیشگی جهان اسلام در خصوص پیکره عزیز به اشغال رفته اش در بحبوحه اغتشاشات منطقه ای و بین المللی به کانون توجهات بر می گردد. در این خصوص نکاتی قابل طرح هست:

۱- جمهوری اسلامی ایران به عنوان جنبش اسلامی اصیل که از ابتدای آغاز آن از سال ۱۳۴۲ در سیما و کلام رهبر مصمم و مقتدر نهضت، در کنار شعار مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی، مخالفت با حیات و مشروعیت رژیم صهیونیستی را در صدر برنامه های خود دیده و شنیده است اینک با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی، و علیرغم همه فشارهای سنگین نظام بین المللی و امپریالیسم خبری آن، همچنان پیشقراول جبهه مقاومت علیه این رژیم غاصب باقی مانده، و اسلام را به ایدئولوژی اصلی در براندازی این حکومت غاصب تبدیل کرده است.

۲- جمهوری اسلامی در صحنه مخالفت با فلسفه ایجادی دولت جعلی اسرائیل تنها به شعار و حرف اکتفا نکرده، و در کنار اختصاص بخش مهمی از توان دیپلماتیک و سیاسی به این امر، در عمل نیز به حمایت مالی و نظامی از مردم فلسطین و تقویت توان دفاعی گروه های مبارز فلسطینی که عمدتا متاثر از انقلاب اسلامی ایران  مشی دینی و جهادی را به تمایلات قومی ترجیح داده اند پرداخته است.

۳-شکل گیری حزب الله لبنان در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی و شکست های حیثیتی و تاریخی اسرائیل در مقابل این جنبش، نه تنها امنیت را برای لبنان، بلکه برای کل جهان اسلام ایجاد کرده است. قطعا کشورهای اسلامی که دنبال مواضع سازشکارانه ای با اسرائیل هستند، در صورت نبود جبهه مقاومت و حزب الله،  قربانیان اول خوی وحشیگری، نژاد پرستانه و توسعه طلبانه این رژیم بودند و منطق برادری حکم به قدرشناسی در قبال این عمل می نماید که متأسفانه عملکرد نادرستی را مشاهده مینماییم.

۴- جمهوری اسلامی در مخالفت با رژیم نامشروع اسرائیل در کنار همه استدلالات دینی و شرعی، از یک منطق حقوقی قابل فهم برای جهانیان استفاده می نماید؛ منطق ایجاد دموکراسی و رای برابر برای هر فلسطینی اصیل برای تعیین سرنوشت سرزمین خود. از کنفرانس کشورهای اسلامی که در دسامبر۱۹۹۷ در تهران برگزار شد رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی این استدلال حقوقی رو به سبد مطالبات گسترده جهان اسلام در مقابل جبهه حامیان این رژیم اضافه کرده است. به نظر می رسد کشورهای اسلامی از فرصت به وجود آمده استفاده لازم را در مباحث بین المللی به عمل نیاورده اند.  اهتمام ششمین کنفرانس بین المللی فلسطین به این موضوع حقوقی، فرصتی برای جبران کم کارهای در این مساله می باشد.

۵- از دیگر نکات قابل رصد در عملکرد چهار دهه ای انقلاب اسلامی، اثبات رویه تقریبی جمهوری اسلامی می باشد. با توجه به اکثریت برادران اهل سنت درفلسطین هیچ تفاوتی در پوشش حمایتی جمهوری‌اسلامی از گروهای فلسطینی در مقایسه با گروه های شیعی وجود ندارد و اولویت برای نظام اسلامی نصرت و یاری به همه مسلمین فارغ از گرایشات مذهبی می باشد.
امید است برگزاری این کنفرانس امکان پیگیری همه جانبه را در جهان اسلام برای تحقق آرمان فلسطین آزاد فراهم آورد.


محمد مهدی اسماعیلی
استاد یار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران
https://taghribnews.com/vdca0wnu649ni01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی