تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 180978

آتش تروریستهای داعش در کتابخانه مرکزی موصل

تکفیری های داعش پس از تاراج کتابخانه مرکزی، به کتابخانه دانشگاه موصل حمله کردند و صدها جلد کتاب با موضوعات علوم و فرهنگ را در مقابل چشمان دانشجویان دانشگاه در آتش سوزاندند و به تلی از خاکستر تبدیل کردند.
آتش تروریستهای داعش در کتابخانه مرکزی موصل

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) درحمله تروریست های داعش به کتابخانه مرکزی موصل، مجموعه ارزشمندی از روزنامه های عراق که قدمت برخی از آن ها به اوایل قرن بیستم میلادی می رسید به همراه کتاب ها و نقشه های باقی مانده از امپراتوری عثمانی نابود شد.

چند روز پس از تاراج کتابخانه مرکزی، تکفیری های داعش به کتابخانه دانشگاه موصل حمله کردند و صدها جلد کتاب با موضوعات علوم و فرهنگ را در مقابل چشمان دانشجویان دانشگاه در آتش سوزاندند و به تلی از خاکستر تبدیل کردند.

'حاکم الزاملی' نماینده و رییس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: داعش 'فرهنگ، تمدن و علوم را دشمن درجه یک خود می داند.'
این مقام عراقی حمله داعش را به حمله مغول های قرون وسطی به بغداد تشبیه کرد و افزود: تنها تفاوت مغول ها این است که کتاب ها را به رود دجله ریختند اما داعش آن ها را می سوزاند.
الزاملی افزود: روش فرق می کند اما ذهنیت همان است.

از زمان تصرف بخشی از خاک عراق و سوریه به دست داعش ، این گروه تروریستی هرآن چه را که با دیدگاه های متحجر و تکفیری اش مطابقت نداشته باشد نابود می کند.
آنها همچنین بسیاری از آثار باستانی ارزشمند را کفر آمیز خوانده و ویران کرده اند .

موصل که اکنون بزرگ ترین شهر تحت اشغال خلافت خودخوانده داعش است، به داشتن مردمانی مشهور است که از سطح سواد بالا و تنوع قومی و عقیدتی برخوردارند و مشتاق حفظ میراث فرهنگی و کتابخانه هایشان هستند.
https://taghribnews.com/vdca0wn6a49nao1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی