تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۱
کد مطلب : 292974
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(12)

تمدن نوین اسلامی نیازمند اهتمام عموم مسلمین است

تنا - استان گلستان
مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت نفاعیه گنبد کاووس، گفت: شکل گیری یک تمدن با همکاری و مشارکت همه افراد یک جامعه امکان پذیر است و بالتبع ساخت تمدن نوین اسلامی نیز اهتمام و سعی همه فرق و مذاهب اسلامی را طلب می کند.
تمدن نوین اسلامی نیازمند اهتمام عموم مسلمین است
«آخوند عثمان نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: در ساخت تمدن نوین اسلامی از مبانی مشترک تمامی مذاهب اسلامی باید استفاده شود و در آن یک فقه، مذهب و گروه خاص به موفقیتی دست پیدا نمی کند.

به گفته وی؛ انجام امورات زندگی انسان ها از طریق مشورت و هم اندیشی در دین اسلام با اهمیت تلقی می شود به همین خاطر رعایت عدالت و انصاف که لازمه توحید است از ویژگی های مهم تشکیل جامعه جدید اسلامی است.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با یادآوری اینکه وحدت، اتحاد و لزوم تمسک به ریسمان الهی، وظیفه الهی همه مسلمانان است، تصریح کرد: دنیای اسلام هر وقت از این وظیفه دینی خودشان فاصله گرفت علاوه بر اینکه در دام دشمن کینه توز و بدخواه افتاد، سلطه و برتری خود را نیز از دست داد.

وی، افزود: انجام این وظیفه همانند خواندن نماز و گرفتن روزه برای مسلمانان واجب است و ثمره خوب و شیرین آن را نیز در بسیاری از زمان ها، مکان ها و جنگ ها که در کنار هم بودند مشاهده کردند.

به گفته وی؛ نزاع و کشمکش می تواند قدرت و شوکت اسلام را از بین ببرد پس لزوم اجتناب و پرهیز از اختلاف و جدایی کاری عقلانی و منطقی است.

آخوند نظری با اعلام اینکه مبتکر نظریه جدید «تمدن نوین اسلامی» مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: در دیدگاه رهبر معظم انقلاب، این نوع تمدن می تواند همه ابعاد مادی و معنوی زندگی بشر را در بر گرفته و به خوبی سامان دهد.

وی، ادامه داد: در تمدن نوین اسلامی اجرای قوانین وحیانی قرآن، ایمان، خردورزی، علم، اخلاق، مجاهدت، حکومت مردمی و برقراری عدالت از شاخصه های مهم آن است.

به گفته وی؛ ایمان به خدا، حفظ وحدت، حاکمیت عقلا، برخورداری از بنیه علمی قوی و رسانه های توانمند باعث تعمیم تمدن نوین اسلامی در جهان می شود.
 
https://taghribnews.com/vdca0unuy49noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی