تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 212972

پیگیری دستورات رهبری درکمیته نظارت بر برجام/ طرف مقابل به آنچه که متعهد به اجرای آن است باید عمل کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح کار کمیته نظارت بر حسن اجرای برجام گفت: ایران با حسن نیت مشغول انجام تعهدات خود است و طرف مقابل هم باید به تعهدات خود عمل کند.
پیگیری دستورات رهبری درکمیته نظارت بر برجام/ طرف مقابل به آنچه که متعهد به اجرای آن است باید عمل کند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی شمخانی که به کرمان سفر کرده است درباره نحوه کار کمیته نظارت بر اجرای برجام گفت : این کمیته تاکنون دوبار تشکیل جلسه داده است و براساس مفاد نامه مقام معظم رهبری ، دو بحث را متناسب با شرایط پیش برده است که شامل تحریم ها و بازسازی راکتور اراک است.

وی افزود موضوع سومی که به صورت مقدماتی بحث درباره آن اغاز شده است گزارش آژانس درباره اتهامات گذشته به برنامه صلح امیز هسته ای ایران است  که مبنای عینی و حقوقی ندارد و براساس گزارش موساد و دیگر سرویس های معاند شکل گرفته است و انشاء الله این پرونده بزودی بسته می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سئوال که آیا طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده است گفت هنوز زود است قضاوت کنیم اما به طور قطع و با توجه به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران که خواهان اجرای دقیق برجام است و با توجه به وجود کمیته نظارت حتما طرف مقابل به آنچه که متعهد به اجرای آن است عمل می کند.

تاکنون سه جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل شده است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره وضعیت جلسات شورای نظارت بر برجام گفت: اعضای این شورا مشخص شده اند و تاکنون نیز سه جلسه تشکیل شده است که بر مبنای چارچوب تعیین شده توسط مقام معظم رهبری وظیفه خود را انجام می دهد.

شمخانی در جمع خبرنگاران در استان کرمان افزود: از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات تاکنون بحث تحریمها و سند بازسازی راکتور اراک است.
وی تصریح کرد: طرفهای مقابل باید به تکالیف و وظایف خود عمل کنند و مراقبت های لازم در این زمینه با حداکثر هوشیاری صورت خواهد گرفت.
شمخانی با تشریح اهداف سفر خود به استان کرمان به موضوع اقتصاد مقاومتی و بررسی اقدامات و فرصتهای پیش رو برای ارتقاء سطح و توان این استان اشاره کرد.

دانشگاهها باید دژ مقابله با نفوذ باشند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت دانشگاهها باید دژ مقابله با نفوذ باشند.
دریابان شمخانی درجمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: ایران اسلامی به علت عدم تمکین از استکبار ، دشمنان رنگارنگی دارد و باید در هر مقطعی نسبت به این دشمنان حساس باشیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بنیانگذاران بسیج، از بچه های دانشگاه بوده اند ادامه داد اگر دانشگاه درست مدیریت شود می تواند دژ مقابله با نفوذ باشد نه آنکه گونه ای رفتار شود که محل سوء ظن باشند.وی همچنین بر ضرورت توجه دانشگاهیان به رشد علمی تاکید کرد و گفت: اکنون دانشگاههای ما باید جایگاه اول علمی را در منطقه و سپس جهان به دست آورند.

وی با بیان اینک زنده ترین و پردغدغه ترین محیطهای فرهنگی ما در دانشگاههاست  از انتقادات دانشجویی استقبال کرد و گفت همه ما در جهت یک هدف حرکت می کنیم ، کسی که انتقاد می کند مرا هوشیار می کند و کسی که تایید می کند مرا دلگرم می کند.
دریابان شمخانی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج به  همدلی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت در زمان جنگ هرکس با هر دین ، هر تفکر و هر رنگ پوستی وظیفه خود می دانست تا از تمامیت ارضی و استقلال میهن دفاع کند و بسیج با چنین تفکری دشمن را ناکام کرد و امروز نیز با فرهنگ بسیجی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی تاکید کرد در دفاع مقدس رفتار ترکیبی مردم ، ارتش و سپاه قویترین ظرفیت  فرهنگی را ایجاد کرد و امروز نیز این مسیر ادامه دارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی سپس به  سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

تلاش دشمن برای نفوذ واقعیتی غیر قابل تردید

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تلاش دشمن برای نفوذ واقعیتی غیر قابل تردید است.

دریابان شمخانی که در پایان سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به سئوالات آنها پاسخ می داد؛ در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید مسئله نفوذ که دائم مثل چماق بر سر دانشجویان کوبیده می شود تاکی ادامه دارد، گفت: اگر در بخشی از جامعه حادثه ای اتفاق افتاد نباید آن را سیاست نظام تلقی کنید ولی نفوذ یک واقعیت است که در آن نباید تردید کرد.

وی درباره مصادیق نفوذ گفت: از اتخاذ تصمیمات غلط تا پذیرش یا همراهی با جریانات برانداز میتواند مصادیق نفوذ باشد اما نباید از نفوذ به عنوان حربه ای جناحی استفاده شود و بهترین کار این است که فضای دانشگاه را از زدوبندهای جناحی دور کنیم تا در پرتو وحدت و همدلی دانشجویان ، راه نفوذ دشمن بسته شود .

تا کارخانه داعش سازی تعطیل نشود داعش به حیات خود ادامه می دهد

وی همچنین درباره پاسخ به سوالی درباره حضور داعش در منطقه گفت: تا زمانی که کارخانه داعش سازی تعطیل نشود داعش به حیات خود ادامه می دهد . دریابان شمخانی گفت: سرکوب میل و خواست جوانان برای مشارکت سیاسی در برخی کشورهای منطقه که با حکومتهای موروثی اداره می شوند علت فعال ماندن این کارخانه است و تا وقتی مشکل استبداد در آن کشورها حل نشود این روند ادامه دارد .

وی افزود: همین کشورها هم از داعش حمایت می کنند و منابع مالی را مرتب در اختیار این گروه تروریستی قرار می دهند.

مهمترین دشمنان ایران، آمریکا و اسراییل است نه پاکستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید چرا به تهدیدات پاکستان توجهی نمی شود گفت: پاکستان دشمن ما نیست بلکه میتواند یک متحد استراتژیک برای ما باشد اگرچه یک سری خطوط انحرافی هم دارد .
وی در پایان گفت: مهمترین دشمن ما در داخل  بیکاری و فساد اقتصادی و مهمترین دشمن ما در خارج آمریکا و اسراییل  هستند .
https://taghribnews.com/vdca0unuu49n6o1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی