تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 159675

اعطای مجوز برای راه اندازی بانک اسلامی در موریس

بانک مرکزی موریس مجوز فعالیت "حبیب بانک" را برای ارائه خدمات بانکداری مطابق با شریعت اسلامی در این کشور صادر کرد.
اعطای مجوز برای راه اندازی بانک اسلامی در موریس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از panapress،، جزیره موریس در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار یک تریلیون دلاری صنعت مالی اسلامی داشته باشد در همین رابطه بانک مرکزی موریس با اعطای مجوز به حبیب بانک برای ارائه خدمات بانکداری اسلامی در این کشور موافقت کرد.

مدیر بانک مرکزی جزیره موریس پیرامون این مسئله با اشاره به اهمیت بانکداری اسلامی، اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا بانک‌هایی را که در زمینه خدمات عمومی موفق بوده‌اند، به ارائه خدمات بانکی اسلامی نیز ترغیب کنیم.

وی افزود: اگرچه نام اسلامی بر روی خدمات منطبق با شریعت وجود دارد ولی این بدان معنی نیست که شهروندان غیرمسلمان نتوانند از این خدمات استفاده کنند؛ بنابراین بانک‌های موریس باید از فرصتی که در اختیارشان قرار داده‌ایم، نهایت استفاده را ببرند.

همچنین "عابد ستار"مدیر حبیب بانک سنگاپور نیز در این باره گفت: این موسسه مالی سعی دارد تا خدمات بانکی اسلامی را در تمامی شعب خود در جهان توسعه دهد و شعبه این بانک در موریس نیز به جمع شعبه‌های دیگر پیوسته است.

جزیره موریس در اقیانوس هند قرار دارد و به داشتن مساحت کوچک و دور افتاده بودن مشهور است. بر اساس گزارش های منتشر شده بانکداری اسلامی در سال گذشته وارد این جزیره شده است.
لازم به ذکر است، بانک مرکزی موریس مجوز اولین بانک اسلامی را در سال ۲۰۰۹ به منظور ارائه یک روش جایگزین برای خدمات مالی به مشتریان بانک‌ها صادر کرده بود.
https://taghribnews.com/vdca0on6m49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی