تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 246371

بان کی مون خواستار قاطعیت شورای امنیت شد

بان کی مون خواستار قاطعیت اعضای شورای امنیت در واکنش به حملات هوایی علیه بیمارستان ها شد.
بان کی مون خواستار قاطعیت شورای امنیت شد
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل کوتاهی شورای امنیت در واکنش به حملات هوایی علیه بیمارستان ها را اهانتی به انسانیت و عامل زیر پاگذاشته شدن تعهدات قانونی از سوی کشور ها خواند و خواستار قاطعیت اعضای شورای امنیت در واکنش به این گونه حملات شد. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت این سازمان افزایش حملات هوایی علیه بیمارستان ها و مراکز در مانی را بشدت تقبیح کرد و اینگونه حملات را 'جنایات آشکار جنگی ' توصیف کرد.
دبیرکل سازمان ملل به صراحت از اعضای این شورا خواست تا قدم های قاطع تری در واکنش به اینگونه حملات بردارند و عاملان این حملات را در مقام پاسخگویی قرار دهند.
وی با اشاره به این که تنها فاصله سال های 2014 تا 2015 بیش از 600 مورد از اینگونه حملات صورت گرفته و به مرگ 959 نفر و مجروح شدن بیش از 1500 نفر منجر شده اند، کوتاهی و قصور در این زمینه را اهانتی به انسانیت مشترک توصیف کرد و تاکید کرد که کوتاهی بیشتر در این رابطه به زیر پاگذاشته شدن تعهدات قانونی و نظام های قانونی همه جانبه منجر خواهد شد.
بان کی مون یاد آور شد که تنها در ماه مه امسال حمله به بیمارستانی در یمن و اقدامات تروریستی انتحاری در یک بیمارستان در ایالتی در پاکستان 89 کشته بجای گذاشته اند و بار دیگر تاکید کرد که حملات عمدی علیه بیمارستان ها جنایت جنگی و محروم ساختن مردم از کمک های درمانی و بهداشتی نقض آشکار قوانین انساندوستانه بین المللی بحساب می آیند.
https://taghribnews.com/vdca0inu649nye1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی