تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 166875
امام جمعه اهل سنت جرگلان:

مهمترین و کارآمدترین سلاح امت اسلامی وحدت است

خطيب جمعه اهل سنت جرگلان گفت: مهمترین و کارآمدترین سلاح امت اسلامی وحدت و اتحاد است و مسلمانان بیاد بدانند امروز، اتحاد یک نعمت و تفرقه یک عذاب است.
مهمترین و کارآمدترین سلاح امت اسلامی وحدت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج آخوند صمدی" امام جمعه اهل سنت جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان در برهه ی کنونی اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: ( وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ)" و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراكنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد كنید: آن گاه كه دشمنان یكدیگر بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید و بر كنار پرتگاه آتش بودید كه شما را از آن رهانید، این گونه، خداوند نشانه‏هاى خود را براى شما روشن مى‏كند، باشد كه شما راه یابید.

آخوند صمدی با بیان اینکه برنامه دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، تصریح کرد: باید مسلمانان، علما و بزرگان دین با هوشیاری و حفظ وحدت میان خود، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی عمل کردن به دستورات و فرامین الهی را یکی از وظایف مهم مسلمانان برشمرد و افزود: گسترش وحدت و اتحاد و پاسداری از دین اسلام یکی از مهمترین وظایف مسلمانان در اطاعت از فرامین الهی است.

امام جمعه اهل سنت جرگلان همچنین بر ضرورت خواندن نماز اشاره کرد و اظهارکرد:خداوند سبحان نماز را ستون دین قرارداد و امر کرد بر محافظت این نماز، تا اینکه از روز محشر نجات پیدا بکنیم.

وی اضافه کرد: انسان در همه لحظات زندگی حتی هنگام مرگ هم ممکن است دچار خطا شود و کار ناشایستی را انجام دهد و گناه کند، نماز یکی از راه هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می دارد و به صراط راست و روشن هدایت می کند.

آخوند صمدی بیان داشت: خداوند سبحان نماز را ستون دین قرارداد و امر کرد بر محافظت این نماز، تا اینکه از روز محشر نجات پیدا کنیم و همه مسلمانان باید آگاه باشند که اگر کسی نماز را ترک می کند در مشقت خواهد افتاد و تارک نماز عدالت ندارد.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۷ هزار نفری استان خراسان شمالی تركمن های اهل سنت هستند كه عمدتا در خطه شمالی شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و راز و جرگلان سكونت دارند.
https://taghribnews.com/vdca0in6m49nia1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی