تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 193073
هشدار صلیب سرخ جهانی:

یک فاجعه بزرگ انسانی در یمن در راه است

رئیس هیأت صلیب سرخ بین المللی اعلام کرد: اگر امروز راه حلی برای بحران یمن پیدا نشود، فاجعه بزرگ انسانی در راه است.
یک فاجعه بزرگ انسانی در یمن در راه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از ایرنا، کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه اعلام کرد: چنانچه ائتلاف تحت رهبری سعودی ها اجازه ورود و توزیع مواد حیاتی غذایی، دارویی و سوخت به یمن را ندهد یک فاجعه بزرگ انسانی در این کشور در راه است.

"سدریک شوایتزر" رئیسِ در حال کناره گیری هیأت صلیب سرخ بین المللی در یمن گفت: سازمان های بشردوستانه می توانند اقداماتی انجام دهند، اما این اقدامات، اساسی نخواهد بود و مهمترین چیز تصمیمهای سیاسی، دسترسی به سوخت، تضمین ورود دارو  و مواد غذایی به یمن است.

وی تصریح کرد: نیروهای تحت رهبری سعودی ها، حملات هوایی خود را به یمن دو ماه است که ادامه میدهند و مانع امداد رسانی شده اند.

شوایتزر در مصاحبه با رویترز گفت: تانکرهای سوخت تجاری باید اجازه دسترسی به بنادر را داشته باشند و سیستم توزیع سوخت باید عمل کند؛ برای کار ژنراتورهای بیمارستان و ایستگاه های آب رسانی این کشور26میلیون نفری، تأمین سوخت حیاتی است.

وی افزود: طی دوماه گذشته تنها پنج تا ده درصد از واردات معمولی به یمن رسیده است و قیمت مواد غذایی به شدت بالارفته است. اگر سوخت نباشد، به زودی آبی نیز در کار نخواهد بود و اگر این طور شود ما اگر نگوییم میلیونها نفر، حداقل صد ها هزار نفر در خطر عدم دسترسی به آب قرار خواهند گرفت.

شوایترز تأکید کرد: اگر امروز راه حلی پیدا نشود، یک فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که کمیته بین المللی صلیب سرخ 250 امداد گر در یمن دارد؛ یک گروه جراحی این کمیته در حال مداوای مجروحان جنگی در عدن است و این سازمان در حال ارائه مواد غذایی به 20 هزار خانواده آواره است.
 
https://taghribnews.com/vdca0en6e49now1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی