تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 248874

سازمان ملل خواستار حفظ وضعیت حاکم بر اماکن مقدس قدس

سازمان ملل متحد روز گذشته پس از اعلام "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مشارکت در حفاری های زیر مسجد الاقصی، بر ضرورت حفظ وضعیت حاکم بر این مسجد تاکید کرد.
سازمان ملل خواستار حفظ وضعیت حاکم بر اماکن مقدس قدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استیون دوگریک" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که بان کی مون و سازمان ملل موضعی کاملا واضح در رابطه با وضعیت اماکن مقدس قدس دارند و ما بارها موضع خود در این باره را اعلام کرده و امروز نیز تاکید می کنیم که وضعیت حاکم بر مقدسات قدس باید حفظ شود و تغییری در آن ایجاد نشود.

این اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو صورت می گیرد؛ نتانیاهو روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که شخصا در حفاری های زیر مسجد الاقصی مشارکت خواهد کرد.

رسانه های صهیونیستی به طور گسترده اقدام به انتشار اظهارات نتانیاهو در این باره و هجمه گسترده وی علیه یونسکو پرداختند.

در صورتی که نتانیاهو وارد مسجد الاقصی شود، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود که از زمان اشغال قدس شرقی در سال 1967 دست به چنین اقدام تجاوزکارانه ای زده است.

سازمان یونسکو هفته گذشته با تصویب قطعنامه ای که طرف های عربی و فلسطینی ارائه داده بودند، هرگونه پیوند و ارتباط میان مسجد الاقصی و یهودیان را رد و تأکید کرد که این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است.

در این قطعنامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی به شدت محکوم شده و از این رژیم به عنوان یک رژیم اشغالگر خواسته شده  وضعیت حاکم بر این مسجد را به قبل از سپتامبر سال 2000 بازگرداند که در آن زمان اداره اوقاف اسلامی اردن کار نظارت و اداره امور این مسجد را بر عهده داشت.
 
 
https://taghribnews.com/vdca0anuy49nya1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی