تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 298374

​حمله لبنانی ها به سفارت آمریکا در بیروت

تظاهرات گسترده لبنانی‌ها مقابل سفارت آمریکا در دفاع از قدس، به درگیری کشیده شد؛ نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.
​حمله لبنانی ها به سفارت آمریکا در بیروت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، لبنانی‌ها امروز (یکشنبه) مقابل سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» واقع در شمال بیروت، در اعتراض به اعلام قدس  به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.
 
شبکه «المیادین» با اعلام این خبر افزود: تظاهرات‌کنندگان در منطقه عوکر پرچم اسرائیل را در اعتراض به  تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس آتش زدند؛ آدمک ترامپ نیز در این تظاهرات آتش زده شد.
 
به گزارش شبکه خبری المنار، مردم معترض خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان شدند.
 
نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.
 
المیادین گزارش داد تظاهرات‌کنندگان، ورودی سفارت آمریکا را از جا کندند و نیروهای امنیتی آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
 
بر اساس گزارش‌ها، دو تن از تظاهرات‌کنندگان طی درگیری‌ها زخمی شدند.
 
شبکه ام.تی.وی لبنان نیز گزارش کرد که «حنا غریب» دبیر کل حزب کمونیستی لبنان در جمع تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را «سردمدار تروریسم بین‌المللی» توصیف کرد که باید در مقابل آن مقاومت کرد.
 
غریب، آمریکا را «دشمن فلسطین و همه ملت‌های آزادی‌خواه» توصیف کرد و از دولت لبنان و کشورهای عربی خواست تا همه برنامه‌های همکاری با آمریکا را قطع کنند. او از دولت لبنان خواست تا سفیر آمریکا را از بیروت اخراج کند.
 
نیروهای امنیتی لبنان تمامی مسیرهای منتهی به سفارت لبنان در منطقه عوکر را بستند و سیم‌های خاردار در دو راهی «ضبیه-عوکر» در یک کیلومتری سفارت کار گذاشتند.
https://taghribnews.com/vdca0anuy49noe1.k5k4.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی