تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 267675

اولین سری از مخالفان محله برزه به حومه حماه رفتند/مخالفان سوریه عملا دمشق را از دست دادند

با خروج صدها فرد مسلح و غیرنظامی از محله برزه در شمال شرق دمشق، مخالفان سوری عملا پایتخت را از دست داده و دیگر گزینه‌ای جز حل و فصل با رفتن به ادلب را پیش رو ندارند.
اولین سری از مخالفان محله برزه به حومه حماه رفتند/مخالفان سوریه عملا دمشق را از دست دادند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سری نخست ساکنان محله برزه در شمال شرق دمشق، بعد از توافق میان مخالفان و ارتش سوریه، به شهرک قلعه المضیق در مناطق تحت سیطره مخالفان در حومه حماه رسیدند.

روز دوشنبه ۵۶۸ فرد مسلح از محله برزه دمشق خارج شدند، به همراه آنها ۱۰۲۲ نفر از اعضای خانواده‌هایشان نیز بودند؛ خروج این افراد که تحت نظارت روسیه انجام شد، در راستای توافق صورت گرفته میان مخالفان و دمشق برای خروج افراد مسلح و خانواده‌هایشان از محله برزه در شمال شرق دمشق است.

این توافق بعد از آن صورت گرفت که ارتش سوریه محله برزه را از محله‌های القابون و تشرین جدا کرد؛ عملیات خروج تا پنج روز ادامه دارد و کسانی که می‌خواهند در این محله بمانند به اوضاعشان رسیدگی خواهد شد.

با خروج افراد مسلح از محله برزه، مخالفان سوری عملا دمشق را از دست داده و دیگر هیچ گزینه‌ای جز حل و فصل یا رفتن به ادلب را پیش رو ندارند؛ مناطق زیادی در سوریه به ویژه در اطراف دمشق شاهد توافق‌های میان دولت و مخالفان برای خروج افراد مسلح از این مناطق بوده است؛ از جمله این مناطق مضایا، الزبدانی، داریا و معضمیه الشام هستند.

از سوی دیگر "استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که یک کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی ششم مه به منطقه وادی بردی در حومه دمشق رسید.

این کمک‌ها شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی، لوازم بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی است.
 
https://taghribnews.com/vdca00num49nii1.k5k4.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی