کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​آیت‌الله مکارم شیرازی:

عبور از مرزها بدون گذرنامه ایراد شرعی دارد

العالم , 10 آبان 1396 ساعت 13:11

مرجع تقلید شیعیان گفت: اخذ گذرنامه و روادید و انجام امور قانونی برای عبور از مرزها از اهم مسائل است، هیچ‌کس به فکر خود راه ندهد که بدون گذرنامه به زیارت امام حسین(ع) برود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، وظایف دولت ایران و عراق در پیاده‌روی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زیارت اربعین سرمایه عظیمی برای پیروان این مذهب است که باید به احسن وضع از آن استفاده شود، از دولت عراق نیز به دلیل پذیرایی از زائران خارجی تشکر می‌کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اخذ گذرنامه و روادید و انجام امور قانونی برای عبور از مرزها از اهم مسائل است، هیچ‌کس به فکر خود راه  ندهد که بدون گذرنامه به زیارت امام حسین(ع) برود چراکه زیارت امام حسین(ع) مستحب است و عبور از مرزها بدون گذرنامه از نظر شرعی ایراد دارد.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه همه باید برای این مراسم عظیم به‌قصد قربت کار کنند، ادامه داد: نباید نقش میزبانی عراقی‌ها را نادیده گرفت، چراکه آن‌ها برای حفظ امنیت زوار سنگ تمام می‌گذارند از این‌رو از همه برادران عراقی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به زوار اربعین حسینی نیز گفت: مسائل اربعین را سیاسی و جناحی نکنند، از شعارها و عکس‌های متفرقه بپرهیزند. از مردم عزیز ایران می‌خواهیم که به شایستگی به میزبانی کسانی که از مرزها به سمت عراق می‌روند بپردازند.


کد مطلب: 291343

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/291343/عبور-مرزها-بدون-گذرنامه-ایراد-شرعی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com