کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ويژه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها//(91)

حضور نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها/ خبرگزاری تقریب حلقه وصلی میان مذاهب است

تنا - اختصاصی

11 آبان 1396 ساعت 13:47

مدیر داخلی نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی: حضور گسترده اهل سنت در استانهای مرزی می تواند فرصت خوبی برای ارتباط و تعاملات تقریبی با کشورهای همسایه باشد.


علی صفی پور مدیر داخلی نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات  ضمن معرفی غرفه دانشگاه مذاهب اسلامی و هدف از حضور این غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی با 3 عنوان در این نمایشگاه شرکت کرده است که یکی از آنها نشریه فقه مقارن است که دارای درجه علمی- پژوهشی از وزارت علوم است که به صورت خاص به بحث فقه با رویکرد تقریبی می پردازد اعضای هیئت تحریره آن از شخصیت های سنی و شیعه دانشگاه مذاهب و دانشگاه  امام صادق(ع) و دانشگاه تهران  است و نشریه دوم مطالعات تقریبی است که دارای درجه  علمی- ترویجی است که به صورت عام به مباحث تقریبی می پردازد و نشریه سوم مطالعات رسانه وامت است که با رویکرد مطالعات امت اسلامی فعالیت می کند که این نشریه دارای درجه علمی- تخصصی است.
 
وی در ادامه افزود: این دانشگاه دارای دوهفته نامه دانشجویی به نام انسجام است که در کنار نشریات تخصصی دیگر با موضوعات تقریبی  کشور واخبار دانشگاه فعالیت می کند و این نشریات چه فقه مقارن و چه تقریبی از همکاری نخبگان علمی در تمام فرق اسلامی استقبال می کند.
 
مدیر داخلی نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی گفت اهل سنت در استانهای مرزی از جمعیت بالایی برخوردارند، که این مسئله میتواند فرصت خوبی برای ارتباط  و تعاملات تقریبی  با کشورهای همسایه باشد.همچنین نخبگان دینی،مذهبی،فرهنگی و علمی مذاهب می توانند در برقراری ارتباط باهم از نشریات و خبرگزاریهای تقریبی کمک بگیرند.
 
وی در آخر ضمن تقدیر از مجمع تقریب و تاکید بر نیاز به خبرگزاری تقریب در حوزه جهان اسلام گفت: که این خبرگزاری حلقه وصلی میان مذاهب اسلامی وفعالیت های علمی نخبگان است و خبرگزاری تقریب توانسته بسیار قوی در این عرصه عمل کند.
 


کد مطلب: 291514

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/291514/حضور-نشریات-دانشگاه-مذاهب-اسلامی-نمایشگاه-مطبوعات-خبرگزاریها-خبرگزاری-تقریب-حلقه-وصلی-میان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com