کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جماعت مرکز اسلامی امام رضا(ع) در برلین:

تبلیغ آموزه های اهل بیت(ع) زمینه ساز تقریب مذاهب/ مقابله با سیاسیون ضددین راهکار نابودی تکفیر است

2 بهمن 1395 ساعت 11:40

امام جماعت مرکز اسلامی امام رضا(ع) در برلین با بیان این که بسیاری از سردمداران کشورهای اسلامی که دارای اندیشه های ضد دینی هستند عامل پیدایش و گسترش جریانهای تکفیری هستند، تاکید کرد: مقابله با این طاغوتیان راهکار و مقدمه نابودی جریانهای تکفیری است.


"توکل ارول" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، با اشاره به راهکارهای نهادینه شدن وحدت بین مسلمانان، اظهار داشت: تبلیغ آموزه های اهل بیت(ع) که همگی بر انسجام و همگرایی بین مسلمانان تاکید دارد راهکار اصلی برای تحقق وحدت است.
 
وی افزود: تلاش برای تقریب مذاهب قطعا زمینه ساز انسجام بین مسلمانان است اما باید از 2بعد به این قضیه نگاه کرد سیاسی و دینی که مسئولیت علما در این رابطه بیشتر نمود می یابد.
 
امام جماعت مرکز اسلامی امام رضا(ع) در برلین در ادامه بیان داشت: مسئولیت علما این است که اگر در کشورهای اسلامی آزادنه مردم را به اسلام حقیقی و سنت نبوی و حقیقت قرآن آگاه کنند و اگر با دقت و عقلانیت این مسائل در بین توده های مردم تبلیغ شود شاهد همگرایی و وحدت بین مسلمانان خواهیم بود، اما در صورتی که عوامل سیاسی و حکومتها در این مسیر سنگ اندازی کنند، آن نتایج مورد نظر علما را نمی توان برای تحقق تقریب و وحدت متصور بود.
 
وی در ادامه با هشدار نسبت به پیامدهای تکفیر برای جهان اسلام، گفت: تکفیریها گروهی گمراه و فریب خورده اند که در تفکراتشان نه از قرآن نه از سنت و نه حقیقت اسلام خبری نیست و توسط عوامل بیگانه و دشمنان اسلام ساماندهی می شوند و با اعطای مبالغی به انها به ترویج عقاید منحرف خود می پردازند.
 
توکل ارول در ادامه تاکید کرد: برای مقابله با جریانهای تکفیری باید به راس این گروهها مراجعه کرد و با آنها مبارزه کرد؛ طبیعتا سیاسیون ضد اسلام که بعضا در کشورهای اسلامی هم شاهد آنها هستیم سردمداران تکفیریها هستند؛ مردم باید به مانند انقلاب اسلامی در ایران، در برابر طاغوتیان بایستند و بر ضد آنان قیام کنند.
 
گفتگو و تنظیم:امین تهرانی
 


کد مطلب: 255613

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/255613/تبلیغ-آموزه-های-اهل-بیت-ع-زمینه-ساز-تقریب-مذاهب-مقابله-سیاسیون-ضددین-راهکار-نابودی-تکفیر

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com