کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتفاقات میانمار ؛ مرگ جایزه صلح نوبل

تنا - استان قم

21 شهريور 1396 ساعت 14:48

معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی در میانمار را محکوم کرد.


بسم الله القاصم الجبارین
قَالَ رَسُول اللَّهِ (ص): مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ‏ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ. (الكافي ؛ ج‏2 ؛ ص164)
مقام معظم رهبری (ادام الله ظله الشریف):
جمهوری اسلامی این افتخار را برای خودش باید حفظ کند که علناً، صریحاً علیه ظلم حرف بزند، چه این ظلم در مناطق اشغال‌شده‌ی به وسیله‌ی صهیونیستها باشد، چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد، چه در بحرین باشد، چه در هر نقطه‌ی دیگری و چه در میانمار.
 
انتشار اخبار کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار، قلوب انسان های آزاده، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز را در سراسر جهان به درد آورده است. دولت میانمار با حمایت بودائیان افراطی و زیر پا نهادن حقوق انسانی مسلمانان روهینگیا، در حال نسل کشی مسلمانان است.
 
ارتش میانمار در خفقان و سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر، سازمان ملل متحد و شورای امنیت، به وحشیانه ترین حالت، اقدام به زنده سوزی و سلاخی مسلمانان کرده و افراد در حال ترک وطن را نیز مورد اصابت مستقیم گلوله قرار داده و به شهادت می رسانند و متأسفانه در رأس دولت میانمار نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و باید گفت با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.
 
این اقدام مسبوق به سابقه ارتش میانمار که مورد حمایت همه جانبه امریکا و رژیم صهیونیستی است، در راستای سناریوی نسل کشی مسلمانان در یمن ، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان و پیش از این در بوسنی است که با چراغ سبز قدرت های اهریمنی جهان و حمایت پیدا و پنهان نظام سلطه همراه است و عمق وقاحت آن روی خونخواران و دیکتاتورهای سفاک تاریخ را سفید کرده است.
 
توطئه مکرر کشتار مسلمانان، نشان می دهد که اسلام ستیزی و سناریوی فشار بر مسلمانان و آواره سازی پیروان دین مبین اسلام با جدیت از سوی افراط گرایان غربی و شرقی دنبال شده و این توطئه جهانی در سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، با شدت و وقاحت بیشتری دنبال می شود.
 
واقعیت آن است که اگر امروز به طور قاطع با توطئه نسل کشی در میانمار و سایر نقاط جهان مقابله نشود، روند کشتار مسلمانان به سایر کشورها تسری خواهد یافت.
 
حال که نهادهای حقوق بشری کما فی السابق هیچ اراده ای در پیگیری قتل عام مسلمانان ندارند، وظیفه سازمان همکاری های اسلامی، دولت  و ملت های اسلامی است که در برابر نسل کشی پیروان پیامبر رحمت و وحدت (ص) به پاخاسته و دست کم با تشکیل اجلاس فوق العاده سازمان کنفرانس سران اسلامی، عزم خود را برای جلوگیری از کشتار مردم بی گناه میانمار نشان دهند.
 
بی شک اقدام بین المللی و  فشار دیپلماتیک علیه عاملان این جنایات و حمایت از مسلمانان مظلوم عالم از وظایف مهم انسانی و اسلامی است. امید که ملت های مسلمان با جمع آوری و ارسال کمک های انسانی، حمایت خود را از مردم مظلوم میانمار اعلام نمایند.
 
جمهوری اسلامی  ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام وظیفه سنگین تری دارد لذا قوه مجریه وظیفه رایزنی های لازمه جهت جلوگیری از ادامه قتل و نفی بلد و ارسال کمک ها و فعال سازی دیگر کشورها  و نهاد های اسلامی و جهانی؛  و قوه قضاییه نیز مسئول پیگیری حقوقی و تعقیب قضایی دولت و ارتش میانمار در مجامع حقوقی جهانی است، که انتظار می رود حداکثر تلاش حقوقی خود را برای جلوگیری از این نسل کشی ظالمانه  به کار گیرند.
 
و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ( 277 سوره شعراء)   
معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
 


کد مطلب: 283432

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/283432/اتفاقات-میانمار-مرگ-جایزه-صلح-نوبل

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com