کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرکوب یگان ويژه تروریستهای داعش / دابق نخستین بار در هیت ظاهر و نابود شد

21 فروردين 1395 ساعت 11:47

نخستين گروه از تروريست هاي ويژه داعش معروف به دابق در شهر هيت سرکوب شدند.


به گزارش خبرگزاري تقریب(تنا) ، سرتيپ حيدر فاضل جانشين فرمانده نيروهاي مبارزه با تروريسم عراق گفت: دابق نيروهاي ويژه داعش هستند که فقط در عمليات هاي بسيار مهم شرکت مي کنند و نام ديگر انها لشکر خليفه است.
 
مقام هاي نظامي عراقي معتقدند شهر هيت براي داعش بسيار مهم است و به نظر ميرسد حضور انها در شهر هيت به دليل اهميت راهبردي اين شهر است.
 
دابق بيش از چهار هزار جنگجوي خارجي دارد و مقر اصلي ان شهر رقه سوريه است.
دابق را سه تروريست ازبکستاني و دو تروريست چچني فرماندهي مي کنند که این سه تن بنام های ابو عمر چچني و ابو محمد امريکايي و ابو ايمن عراقي از موسسان این لشکر نیز هستند.

بيشتر تروريست هاي دابق خارجي و آفريقايي هستند و این لشکر به قدري براي داعش مهم است که حتى انها را در عمليات شهر عين العرب سوريه معروف به کوباني شرکت نداد و گفته مي شود داعش انها را فقط براي عمليات هاي راهبري بکار مي گیرد.
 
همچنین داعش برای جلوگيري از سقوط  شهر هيت لشکر دابق را به سرعت ازسوريه به عراق منتقل کرد اما سرعت عمل نیروهای مردمی و ارتش عراق مانع از هرگونه اقدام این لشکر به اصطلاح زبده داعشی شد.
 
بيشتر دابقي ها با ورود نيروهاي عراقي به مرکز هيت از طريق شمال رود فرات فرارکردند اما نيروهاي عراقي نیز با انهدام پنجاه و نه قايق موتوري آنها مانع فرار آنان از راه آبی شدند.
 


کد مطلب: 227236

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/227236/سرکوب-یگان-ويژه-تروریستهای-داعش-دابق-نخستین-بار-هیت-ظاهر-نابود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com