کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناسان سازمان ملل متحد؛

عربستان؛ ناقض قوانین بشری درحمله به یمن

7 بهمن 1394 ساعت 13:42

کارشناسان سازمان ملل: عربستان سعودی درحملات به یمن درموارد متعددی غیرنظامیان را هدف قرار داده و قوانین انسانی را نقض کرده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل با ارائه گزارشی، از شورای امنیت این سازمان خواستند تا درباره گزارش‌های نقض قوانین انسانی بین المللی و قوانین حقوق بشر در یمن، تحقیق و عاملان آن را شناسایی کند.
 
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان سعودی 120 حمله هوایی به مناطقی که اسناد آن موجود است، از جمله اردوگاه‌های پناهندگان، مراسم‌ عروسی، اتوبوس‌ها، تاسیسات پزشکی، مناطق مسکونی، مساجد، بازارها، کارخانه‌ها، انبارهای مواد غذایی، مدارس و فرودگاه‌ها داشته اند که غیرنظامیان در نتیجه این تجاوزات هوایی هدف قرارگرفته‌اند.
 
این گزارش همچنین اقدام عربستان سعودی در محاصره یمن را که شامل "استفاده از قحطی و گرسنگی به عنوان روشی جنگی" می‌شود، محکوم کرده است.
 
عربستان سعودی از ششم فروردین سال 1394 به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات هوایی به این کشور را آغاز کرده است.
 
حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون دست کم 8300 کشته و بیش از 16 هزار زخمی برجای گذاشته است؛ همچنین در حملات عربستان سعودی به یمن، زیر ساخت‌های این کشور به شدت هدف قرار گرفته و ویران شده است.


کد مطلب: 219767

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/219767/عربستان-ناقض-قوانین-بشری-درحمله-یمن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com