کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیرخارجه در مسكو؛

حامیان سوریه به توصیه های روسیه و ایران توجه نكردند/ احرارالشام و جیش الاسلام در فهرست گروههای تروریستی قراردارند

ایرنا , 15 ارديبهشت 1395 ساعت 17:28

حسین امیر عبداللهیان در دیدار با میخاییل بوگدانف گفت: گروههای احرارالشام و جیش الاسلام باید در فهرست تروریستی سازمان ملل قرار گیرند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه امروز به مسکو رفت تا با همتای روسی خود در باره مسائل منطقه خاورمیانه ازجمله سوریه گفتگو کند.
 
عبداللهیان در این دیدار كه با حضور احمد حیدریان معاون سفارت ایران در روسیه برگزار شد، با تاكید بر ادامه همگرایی مسكو و تهران برای حل سیاسی مشكلات سوریه و لزوم برخورد با گروههای تروریستی گفت: متاسفانه برخی كشورهای عضو گروه حامیان سوریه به توصیه های روسیه و ایران كه همیشه خواستار مشخص شدن فهرست تروریستها هستند، توجه نكردند.
 
وی افزود: احرارالشام و جیش الاسلام باید در فهرست گروههای تروریستی قرار گیرند، اما تلاش ها در این زمینه با دشواری پیش می رود.
 معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین مسائل عراق، فلسطین و یمن را با همتای روسی خود بررسی كرد.
 
بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: روابط تهران و مسكو بسیار دوستانه است و همیشه گفت وگوهای شفافی بین طرفین جریان دارد و مدیران سیاسی دو كشور با هم رایزنی می كنند.
 
وی افزود: دو كشور در شرایط سخت با هم ملاقات و مذاكره می كنند و فرصت خوبی برای بررسی مسائل و موضوع های مختلف دارند.
 
بوگدانف همچنین حضور روسیه را به عنوان میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران فرصت مغتنمی برای افزایش همكاری ها و شناخت بیشتر دو ملت از یكدیگر برشمرد.
 
 
 


کد مطلب: 230359

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/230359/حامیان-سوریه-توصیه-های-روسیه-ایران-توجه-نكردند-احرارالشام-جیش-الاسلام-فهرست-گروههای-تروریستی-قراردارند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com