کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(38)

امام جمعه مسجد محمد رسول الله اهل سنت مشهد: وحدت و وفاق اجتماعی یکی از مهمترین ایده ها برای مقابله با افراط گرایی است

تنا – استان خراسان

10 مرداد 1396 ساعت 15:11

افراط، تکفیر، کشتن و ذبح کردن مسلمان توسط مسلمان دیگر و ترور شخصیت های دینی و مذهبی در جامعه به اوج خود رسیده که باید جلوی همه این بی عدالتی ها گرفته شود.


مولوى محمد مقدسى امام جمعه مسجد محمد رسول الله اهل سنت مشهد و مدرس مدرسه دينى دارالعلوم شورك ملكى مشهد در گفتگو با خبرنگار تقريب در ارتباط با " اهميت وحدت گفتار در مقابله با تروريسم و افراط گرایی"گفت: وحدت و وفاق اجتماعی یکی از مهمترین ایده ها برای مقابله با افراط گرایی است و نیاز جامعه ما امروز بیشتر از همیشه به این موضوع است.
 
وی افزود: افراط، تکفیر، کشتن و ذبح کردن مسلمان توسط مسلمان دیگر و ترور شخصیت های دینی و مذهبی در جامعه به اوج خود رسیده که باید جلوی همه این بی عدالتی ها با همت همه افراد مؤثر و رهبران آگاه جامعه که مسئولیت شان بیشتر از بقیه است گرفته شود تا بیشتر از این سوژه بدست دشمن داده نشود.
 
امام جمعه مسجد محمد رسول الله اهل سنت مشهد در ادامه تاکید کرد: در سیره ائمه هم اگر دقت کنیم این موضوع کاملاً مشهود است، سیدنا علی بن ابی طالب (ع) که خود از منادیان و طلایه داران اتحاد است و گفتارشان مطابق با عمل شان می باشد، خود را شیفته و حریص ترین انسان نسبت به وحدت مسلمانان دانسته و همه مسلمانان را به هم سویی و همدلی فراخوانده تا اتحاد بین مسلمین نهادینه شده و شجره طیبه آن به بار بنشیند.
 
وی افزود: پس می طلبد که امروز بیشتر از گذشته مواظب صحبت هایمان باشیم تا اینکه با صحبت هایمان آب در آسیاب دشمن دیرینه و غدارمان نریزیم و با کلاممان در دلهای مسلمانان و دوستانمان الفت و صمیمیت و برادری و اتحاد و همبستگی ایجاد نموده و دشمن را نا امید و سرخورده سازیم.
 
 


کد مطلب: 277655

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/277655/امام-جمعه-مسجد-محمد-رسول-الله-اهل-سنت-مشهد-وحدت-وفاق-اجتماعی-یکی-مهمترین-ایده-مقابله-افراط-گرایی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com