کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان امور دینی ترکیه:

منع پخش اذان یعنی انکار هویت اسلامی قدس

20 اسفند 1395 ساعت 15:06

رئیس سازمان امور دینی ترکیه تصویب پیش نویس قانون منع پخش اذان در کنست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: این قانون یعنی انکار هویت اسلامی قدس و فلسطینیان در سرزمین خود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد گورماز" در سخنانی در افتتاحیه مسجد "شیخ شامل" در ایالت غازی عینتاب ترکیه اظهار داشت: متأسفانه رژیم صهیونیستی مانع از پخش اذان می شود و این به معنی نادیده گرفتن و انکار هویت مسلمانان در فلسطین است.
 
گورماز با اشاره به جایگاه ویژه قدس نزد مسلمانان پس از مکه و مدینه، خاطر نشان کرد که منع پخش اذان در این شهر مقدس به معنی  انکار کامل هویت اسلام و مسلمانان در این سرزمین است.

وی تأکید کرد که با اجرای این قانون هرگز نمی توان مانع از برگزاری شعائر دینی شد و با ممنوعیت پخش اذان در فلسطین، تمامی ساکنان این سرزمین با صدای بلند اقدام به پخش اذان خواهند کرد؛ گورماز تأکید کرد که ما هرگز این قانون را به رسمیت نمی شناسیم.
 
کنست رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته پیش نویس قانون منع پخش اذان در قدس و فلسطین اشغالی 1948 را در شور اول به تصویب رساند.
 
به موجب این قانون نژاد پرستانه، استفاده از بلندگو برای اذان در مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 از ساعت 11 شب تا 7 صبح ممنوع می باشد و کسانی که از این قانون تخطی کنند، به پرداخت 1300 تا 2600 دلار جریمه مالی محکوم می شوند.
 
 


کد مطلب: 262354

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262354/منع-پخش-اذان-یعنی-انکار-هویت-اسلامی-قدس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com