کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//سفرنامه اربعین//(1)

اربعین، جوشش مودت امت اسلامی

تنا - اختصاصی

14 آبان 1396 ساعت 22:09

یکی از مهم ترین محورهای وحدت اسلامی محبت به اهل بیت علیهم اسلام است. برخلاف تصور عامیانه، عشق و ارادت به خاندان رسالت اختصاصی به شیعیان ندارد؛ بلکه همه مسلمین به تصریح و تاکید آیه مودت به اهل بیت علیهم اسلام ابراز محبت و عاطفه دارند.


از جلوه های مهم این علاقه، تعظیم و تکریم شهدای واقعه کربلاست. هیچ اندیشمند و متفکر اسلامی در طول تاریخ جز به عظمت در مورد حسین بن علی علیه اسلام قلم نزده است. همه به تواتر و تاکید حسنین را بزرگ جوانان بهشت می دانند و او را چراغ هدایت و کشتی نجات امت می دانند.
 
از این رو حسین و هر چه متعلق به اوست و نامی از او دارد مورد توجه و مراجعه است. اهل سنت مصر عاشقانه به راس الحسین علیه‌السلام می روند و مسلمانان سنی و شیعه ترکیه سوگمندانه در رثای او عزاداری می کنند.
 
یکی از مهم ترین جلوات این شور و شعور حسینی، مراسم اربعین هست. حسین تنها کسی در عالم است که بعد از هزار و چهارصد سال از شهادتش هر ساله مراسم چهلم برایش می گیرند و محبینش از هر مذهب و آیین ، هم نوا با خواهر محزونش و خاندان داغدیده اش، با پای پیاده به مقتل او می روند.
 
امسال هم این توفیق نصیب این کمترین شده، و تلاش خواهم کرد یافته های این سفر معنوی، به همراه برخی نکات تاریخی و تصاویر را در اختیار مخاطبان فرهیخته قرار دهم.
 
به قلم: دکتر محمد مهدی اسماعیلی...معاون خبر خبرگزاری تقریب
 


کد مطلب: 292054

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/292054/اربعین-جوشش-مودت-امت-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com