کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوی فرهیخته ترکمن:

وحدت و همدلی رمز پیروزی مسلمانان است/ عاشورا برای امام حسین (ع)مایه خوشبختی و سعادت است

تنا - استان گلستان

11 مهر 1396 ساعت 10:04

بانوی فرهیخته اهل سنت ترکمن، گفت: ماه محرم و روز عاشورا برای امام حسین (ع)، سعادت و خوشبختی حقیقی را یادآوری می کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آسیه میرزاعلی» در مراسم افتتاح فاز نخست دارالقرآن ام الابرار خواهران آق قلا، اظهار کرد: امام حسین (ع) نوه رسول الله (ص) مظلومانه در روز عاشورا شهید شد، ماه محرم گر چه برای خیلی از مسلمانان ماه غصه و ناراحتی است؛ ولی برای امام حسین (ع) که از جان و مال گذشت مایه خوشبختی و سعادت است.

به گفته وی؛ اباعبدالله الحسین (ع) سعادتمند واقعی بود؛ زیرا تن به ذلت نداد و در راهی که بهترین راه ها است به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این بانوی اهل سنت ترکمن با بیان اینکه همه ما خواهان سعادت این دنیا و آخرت هستیم، تصریح کرد: انسان عاقل خوشبختی را در هر دو جهان آرزومند است، پس برای رسیدن به آن همه ملالت ها و سختی ها را تحمل می کند.

وی، افزود: خودشناسی مهم ترین عامل کسب سعادت، خوشبختی، شادی و آرامش است، در صورتی که انسان شناخت صحیحی از خودش داشته باشد، می تواند بر تهدیدات، خطرات و بلایا غلبه یابد.

به گفته وی؛ تفکر در خود و جهان خلقت بهترین راه درمان بیماری هایی است که می خواهند انسان را مغلوب خود سازند.

مدرس حوزه علمیه خواهران ام الابرار آق قلا، وحدت و همدلی را رمز پیروزی مسلمانان دانست و گفت: امت اسلامی با حفظ انسجام و همگرایی می تواند موانع بزرگی را که دشمنان برای تضعیف مسلمین قرار می دهند از پیش رو بردارند.

وی، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم همواره مسلمانان را به اتحاد و هم افزایی دعوت می کند و از رفتن به سمت اختلاف و تفرقه نهی می کند.

به گفته وی؛ در این عصر پر آشوب، همگرایی اسلامی تنها راهی است که مسلمانان پیش رو دارند تا به سعادت و سیادت هر دو جهان برسند.

خانم میرزاعلی با اشاره به ویژگی های ممتاز بانوان امت محمدی (ص)، اظهار کرد: زنان همانگونه که در عرصه های مختلف جامعه حضور دارد پاک دامنی، حیاء، عزت و شجاعت خودشان را حفظ می کنند.

وی، افزود: بانوان امت اسلام که خودشان را پیرو رسول الله (ص) می دانند با الهام از الگوهای اسلامی، در تربیت فرزندان صالح و شایسته برای آینده جوامع مسلمان کوشا هستند.

به گفته وی؛ قدرت ایمان قدرت بالایی است، ایمان ما را به راه نور و صحیح هدایت می کند، انسان مومن معتقد است که بعد از هر مشکلی آسانی در راه است است و سعادت واقعی در انتظار مومنان است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم فاز نخست ساختمان «دارالقرآن ام الابرار آق قلا» که مخصوص کلاس های احکام، قرآن و تفسیر بانوان این منطقه است با حضور پر شور بانوان به بهره برداری رسید.


کد مطلب: 286592

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/286592/وحدت-همدلی-رمز-پیروزی-مسلمانان-عاشورا-امام-حسین-ع-مایه-خوشبختی-سعادت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com