کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولايتي:

پس ازجریان تکفیر استکبار نقشه های دیگری رو می کند/ تقابل با بیداری اسلامی یکی از علل مهم ظهور تکفیری‌ها درجهان اسلام بود

8 بهمن 1394 ساعت 13:27

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به دورنمای پس از جریان تکفیر، گفت: پس از به تاریخ پیوستن تکفیر، استکبار نقشه‌های دیگری را رو می‌کند؛ ما در این خصوص باید بیدار باشیم و منفعل عمل نکنیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر علی اکبر ولایتی امروز درسخنانی در همایش بین المللی خطر جریانهای تکفیری در دنیای امروز اظهارداشت:بازگشت استکبار به بهانه مبارزه با استکبار سبب از بین رفتن جریان‌های تکفیری درآینده نه چندان دوری می‌شود و پس از به تاریخ پیوستن تکفیر، استکبار نقشه‌های دیگری را رو می‌کند.
 
وی با اشاره به منشاء پیدایش جریانهای تکفیری درجهان اسلام، گفت: تقابل بابیداری اسلامی، یکی از علل مهم پدیدار شدن تکفیری‌ها درجهان اسلام بود؛ چراکه بیداری اسلامی احیای مجدد اسلام به حساب می‌آمد. 

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در ادامه گفت: امروز که موج جدید بیداری اسلامی به وجود آمده است، تقابل‌های متنوعی به دست افراطی‌ها و تکفیری‌ها به وجود آمده است و این جریانها تلاش می کنند تا مسیر آن را منحرف سازند.
 
ولایتی در ادامه با اشاره به کمکهای رژیم بعث برای تقویت داعش، افزود: ستون فقرات داعش در سوریه و عراق، با اقدام از سوی بعثی‌ها و سلفی‌ها به وجود آمد؛ یکی از سران تشکیل دهنده داعش عزت ابراهیم از نفرات بالارتبه بعثی‌ها است.
 
وی در ادامه با اشاره به سوء استفاده غربیها از تکفیریها برای ضربه زدن به اسلام، گفت: غربی‌ها برای این‌که اسلام را دین کاذب نشان دهد، ویدیوهای جنایات تکفیری‌ها را منتشر می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا تاریخ مصرف آنان منقضی شود و بهانه دروغ آنها برای مقابله با بشاراسد نمایان گردد.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب افزود: همان شورای امنیت که تکفیری‌ها را به بهانه مقابله با حکومت سوریه، تشویق به جنایات نظامی کرد، امروز به دنبال محکومیت و مقابله با آن است.
 
دکتر ولایتی در ادامه نشست در پاسخ به سؤالی درباره آینده تکفیری‌ها بیان کرد: تکفیری‌ها در آینده‌ای نه چندان دور، مشروعیت خود را در جهان اسلام از دست می‌دهند و راهی جز زوال برای آنها متصور نیست.
 

 


کد مطلب: 219893

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/219893/ازجریان-تکفیر-استکبار-نقشه-های-دیگری-رو-می-کند-تقابل-بیداری-اسلامی-یکی-علل-مهم-ظهور-تکفیری-ها-درجهان-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com