کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

امنیت موجود مرهون شهدا، مفقودین و اسرا است/توطئه ها و شیطنت های استکبار علیه ایران با هدف تضعیف ملت ایران است

تنا - استان آذربایجان غربی

14 مهر 1396 ساعت 18:48

خطبه های نماز جمعه این هفته آذربایجان غربی همچون هفته های گذشته در صفوف به هم پیوسته اقامه شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اشنویه گفت: در شرایطی که همه کشورهای همسایه با آتش و خون مواجه هستند کشور ایران اسلامی در نهایت آرامش، آسایش و نعمت به سر می برد.

ماموستا مصطفی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برای درک امنیت موجود در ممالک اسلامی کافی است مقایسه ای داشته باشیم از امنیت موجود در کشورهای اسلامی و ایران اسلامی.

وی امنیت را ضروری ترین نیاز جامعه بشری، عامل رسیدن به کمالات، عامل به وجود آمدن آسایش، باعث توسعه و سرمایه گذاری، عامل کسب روزی و معیشت و عامل انجام طاعات و عبادات عنوان و تصریح کرد: وظیفه مردم ایران در قبال امنیت موجود این است که ابتدا به درگاه الهی شکرگزار و سپس همه با هم در حفظ و پاسداشت این امنیت فعال و کوشا باشیم .

امام جمعه اشنویه درگذشت رئیس جمهور پیشین عراق مام جلال طالبانی را به عموم مردم عراق تسلیت گفت و افزود: جلال طالباتی مبارز نستوه، شجاع، عدالت خواه و آزادی طلب برای مردم عراق و کردستان عراق بود.

امنیت موجود مرهون شهدا، مفقودین و اسرا هست

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با تبریک روز تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: بر کسی پوشیده نیست که امنیت موجود مرهون شهدا، مفقودین و اسرا هست و باید از آنها تجلیل شود.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر شهدا، اسرا و مفقودین نبودند امروز سرنوشت ملت ایران و نظم و امنیت کشور به گونه ای دیگر بود.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ به شهادت شهید حججی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید حججی که تحت اسارت گروه های تکفیری و داعش قرار گرفت و ناجوانمردانه او را سر بریدند و شهید کردند، تشییع پاک این شهید در میان دستان مردمان شهیدپرور نشان داد علاقه آنان به انقلاب و نظام اسلامی مستحکم و استوار است.

وی به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره و تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری  نیروی انتظامی در ایجاد امنیت مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است.

ایران اسلامی امروز از امنیت کاملی برخوردار است

امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه در آیات و احادیث متعددی به اهمیت امنیت اشاره شده است، گفت: نیروی انتظامی بخش عظیمی از امنیت را در کشور برقرار می کند و ایران اسلامی امروز در ابعاد مختلف از امنیت کاملی برخوردار است.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به استقبال مردم از تشییع بی سر شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی فرهنگ عاشورایی را به صورت عملی نشان داد.

وی افزود: مردم باید قدر امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانند چرا که این امنیت حتی در کشورهای مدعی زور و قدرت وجود ندارد.

سرخابی اضافه کرد: رفتار غیراخلاقی سران کشورهای زورگو باعث به وجود آمدن رفتارهای غیراخلاقی در کشورهای خود شده است.

وی تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران با آگاهی مسئولین و مردم و تدابیر مقام معظم رهبری در آسایش کامل است که این آسایش و امنیت از نیاز فطری بشر و ضروریات توسعه و پیشرفت است.

تجلیل از زحمات اسرا و مفقودین ضرورتی اجتناب ناپذیر است

امام جمعه اهل سنت تکاب با گرامی داشت یاد و نام اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی گفت: تجلیل از زحمات اسرا و مفقودین که عاشقانه جنگیدند و حاضر به اسارت در دست دشمن شدند و سال های سال در اسارت به سر ببرند اما خاک میهن را به صدام نامرد نفروختند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: باید از این عزیزان قدردانی کرد چرا که ما امنیت و آرامش خود را مدیون این عزیزان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز هجرت امام خميني(ره) در 13 مهر ماه از نجف اشرف به پاريس بعد از 14 سال اقامت تبعيد در نجف اشرف، تصریح کرد: سيزدهم مهر سالروز هجرت امام خميني از نجف اشرف به پاريس است، هجرتي تاريخي كه بعد از آن فصلي ديگر در نهضت امام خميني و انقلاب اسلامي گشوده شد.

امام جمعه اهل سنت تکاب تاکید کرد: باید یاد حضرت امام راحل را هر روز گرامی بداریم.

توطئه ها و شیطنت های استکبار علیه ایران با هدف تضعیف ملت ایران است

امام جمعه مهاباد با اشاره به تهدیدهای ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا با نقض برجام اعتبار و حیثیت خود را در جهان از دست خواهد داد.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: توطئه ها و شیطنت های استکبار علیه ایران به خاطر این است که ملت ایران را از لحاظ اقتصادی و سیاسی و ... تضعیف کنند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند در حالیکه ملت ایران محکم تر و ثابت قدم تر از گذشته دوش به دوش نظام حرکت می کنند.

وی افزود: آمریکا با نقض برجام در واقع با جامعه بین‌الملل و سازمان‌ملل نقض پیمان می‌کند و نمی‌تواند ادعای نقض برجام کند، مستکبران باید بدانند که ملت ایران هیچوقت در مقابل این تهدید ها سر خم نمی‌کنند.

سهرابی ادامه داد: ایران بر روح و جان برجام پایبند است و ملت ایران با وجود بسیاری از مشکلات در طول 39 سال هرگز پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی را خالی نکرده‌ و با تمام سختی‌ها و ناخوشی از آرمان‌های این نظام حفاظت کرده‌اند.

باید از اسیران و آزادگان تجلیل کرد

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به یازده محرم سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین، گفت: باید از اسیران و آزادگان تجلیل کرد چرا که آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس از کیان میهن دفاع کرده و در زندان‌های دشمنان گرفتار شدند و هیچ گاه و در بدترین شرایط، متمایل به دشمن نشدند.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تبعید امام راحل به (ره) از ترکیه به عراق خاطرنشان کرد: بی‌تردید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی برجسته‌ و بی‌نظیر در جهان معاصر بوده و فردی سیاسی، عرفانی، دینی و فلسفی و در کار خویش ثابت قدم بود.

محمودی همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا اظهار امیدواری کرد امنیتی را که در کشور در سایه این عزیزان برقرار است مستدام باشد و بدانند که ما هم قدردان زحمات این عزیزان هستیم.


کد مطلب: 287195

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/287195/امنیت-موجود-مرهون-شهدا-مفقودین-اسرا-توطئه-شیطنت-های-استکبار-علیه-ایران-هدف-تضعیف-ملت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com