کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محکومیت ریاست اسرائیل بر کمیته‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل

پرس تی وی , 25 خرداد 1395 ساعت 13:13

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب، به ریاست اسرائیل بر کمیته امور حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعتراض کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رژیم صهیونیستی نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رئیس یکی از 6 کمیتۀ کاری انتخاب شد که این موضوع با انتقاد شدید مقامات فلسطین و برخی کشورهای عرب دیگر روبرو شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد دارای 6 کمیتۀ کاری خلع سلاح و امنیت بین‌المللی، امور اقتصادی و مالی، امور اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی، ویژۀ سیاسی و استعمار زدایی، امور مالی و اداری و امور حقوقی است.

روز گذشته در رأی‌گیری محرمانۀ این مجمع که 193 عضو دارد، رژیم صهیونیستی 109 رأی آری برای ریاست کمیته امور حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل کسب کرد.

براساس آن‌چه اعلام شده، هیچکس علیه ریاست اسرائیل رأی نداده است، اما 23 عضو، رأی ممتنع دادند و 14 برگۀ رأی نیز باطل شد؛ براساس گزارش‌ها نمایندگان کشورهای لبنان، اردن و لیبی در جلسۀ رأی‌گیری حاضر نبودند و کشورهایی همچون قطر، سوریه، یمن، الجزایر، کویت و موریتانی به انتخاب اسرائیل رأی ممتنع دادند.

در پی اعلام نتایج این رأی‌گیری، "ریاض منصور" نمایندۀ فلسطین در سازمان ملل متحد، به شدت علیه این اقدام مجمع عمومی اعتراض کرد و گفت: این گروه باید نامزدی بسیار مسئول و واجد شرایط معرفی می‌کرد، نه یک ناقض بزرگ حقوق بین‌الملل.

منصور با اشاره به این‌که "دنی دانون" نمایندۀ رژیم اسرائیل در سازمان ملل، نمایندۀ اشغالگری است، وی را واجد شرایط لازم برای ریاست این کمیته ندانست.

وی انتخاب رژیم صیهیونیستی را امری منفی تلقی کرد که نشان‌دهندۀ بی‌توجهی به نگرانی‌های فلسطینیان است.

اما دانون پس از اعلام نتایج این رأی‌گیری گفت:این یک دستاورد تاریخی برای اسرائیل است؛ افتخار می‌کنم که نخستین اسرائیلی‌ هستم که به عنوان رئیس یک کمیته فعالیت خواهد کرد.

کمیتۀ امور حقوقی مجمع عمومی به فعالیت‌های سازمان ملل متحد در امور قوانین بین‌المللی می‌پردازد و نمایندۀ اسرائیل مدعی شده است که نخستین فعالیت خود را به پیشبرد کنوانسیون جامع دربارۀ تروریسم بین‌المللی اختصاص خواهد داد.


کد مطلب: 234779

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/234779/محکومیت-ریاست-اسرائیل-کمیته-ای-مجمع-عمومی-سازمان-ملل

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com